• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Inredning Inredning i garaget. Så här har jag gjort.

Knazig

iStyrelsen
Admin medlem
Medlem
Växellåda
Automat 9 stegs
Bilfabrikat
Fiat
Motortyp
2,2
Har nu kört med vår nya husbil i en säsong. 1300 mil sedan i mars. Men nu ska den strax in i vinter ide.

Har nu gjort en låda av plyfa i garaget för att lätt ta in/ut stolar, bord mm och krokar på sidan till kablarna.
Hylla ovanpå som kan svälja mkt då sängen går höja upp ca 3 dm (har inte mätt), nu är den i lägsta läget på bilden.
Förankrar "lådan" med en kloss mot högra sidan så den inte rör sig.
Känns bra att inte behöva skruva i karossen.

Planerar att inför nästa säsong sätta konsoler på vänstra sidan över elementet. Är 155 mm där. 2 eller 3 rader?! (Se pil på bild 1.)
Har många långa smala saker att lägga där. Thule vindskydd, hoprullad matta, vandringsstavarna med mera.

Nästa säsong får svara på om det blev så bra som jag tänkt mig.
Annars får man bygga om. :cool:
En tanke är att på baksidan av lådan köpa backstativ med 4 lådor på Biltema, de har både 45 och 55 cm breda. 🤔

/ Rickard

1762518393767.png

1762518457808.png

De va inte möe du har med dig😁😁
Hälsningar
Peter
Ser lite ut då jag plocka ut innan jag lyfte in "lådan". Nu är grillen och slangvinda på plats och 4 backar med prylar bakom lådan 😀
Sedan är dubbelgolvet nästan fullt....

På tisdag till torsdag blir årets sista tur. Trollhättan, Saab museet och slussrundan, sedan till Hunneberg och några vandringsleder är planen.

Ser lite ut då jag plocka ut innan jag lyfte in "lådan". Nu är grillen och slangvinda på plats och 4 backar med prylar bakom lådan 😀
Sedan är dubbelgolvet nästan fullt....

På tisdag till torsdag blir årets sista tur. Trollhättan, Saab museet och slussrundan, sedan till Hunneberg och några vandringsleder är planen.
Lite synd att vi är i Spanien, annars kunde jag erbjudit dig en privat guidning i Trollhättan. Det är min barndomsstad och fortfarande en av de finaste städer jag vet i Sverige med oerhört mycket (industri) historia.
Hälsningar
Peter

Lite synd att vi är i Spanien, annars kunde jag erbjudit dig en privat guidning i Trollhättan. Det är min barndomsstad och fortfarande en av de finaste städer jag vet i Sverige med oerhört mycket (industri) historia.
Hälsningar
Peter
Tack!

Vi är i Trollhättan då och då med husbilen. Nära från Lidköping och äldsta dottern jobbar där.
(Blir vi bjudna på lunch på stan! :cool: )

Slussrundan är bra då man kan hitta några "vattenhål " på vägen. Denna gång tänkte vi hoppa in på Saab museet som har 50-års jubileum .
Edsvinsleden är också fin.

En bild med förra bilen.

/ Rickard

1762635273907.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons