Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Visst gör detHej
Har i dagarna beställt tillbehören för ett montage av LPG flaska i Husbilen. Jag kommer att beställa gasolflaskan i ett kit efter nyår. Finns det något intresse av att jag dokumenterar installationen på film och delar här ?
Trycker den i SundsvallHar du hittat något företag som kan provtrycka/täthetsprova installationen sen?
Lite tankar om installationen av tankflaskor.Har du hittat något företag som kan provtrycka/täthetsprova installationen sen?
Tankslangens båda ändar är metall mot metall det blir tätt utan problem,denna del är bara trycksatt under tankning.Min tanke är att testa gasolanläggningen i samband med att jag fyller tuben i sundsvall. Kommer att använda läckspray. Samtidigt så kommer jag att dra kopplingarna så hårt för att undvika läckage i tankslangens båda ändar.
Sätter en övergång från tysk till svensk anslutningTankslangens båda ändar är metall mot metall det blir tätt utan problem,denna del är bara trycksatt under tankning.
Det är utgången från tankflaskan till regulatorn som gäller att få tät,då det krävs övergångar eller ny slang med rätt koppling.
Gör inte det, kosta på dig en ny slang. Den tyska kopplingen är så mycket bättre än den svenska Polkopplingen som lossnar i takt med att gummit torkar. Detta är ju normalt inget problem när man skiftar flaska men det skall du ju inte göra I fortsättningen.Sätter en övergång från tysk till svensk anslutning
Ja med då skiter jag i det helt enkeltVarför göra en film när det finns redan. Denna film visar installation där båda slangarna och flaskan kräver verktyg för demontering.Denna film visar en installation där det går att demontera båda slangarna och flaskan utan verktyg. I en fast installation! Det kravet finns ännu inte i Sverige.
Annons
Annons
Annons