• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Affiliatelänkar

Golfbil

iValberedning
Medlem
Har lite fundering angående affiliatelänkar (och andra diverse länkar) som allt fler av husbilsåkare med allsköns olika sociala media kanaler använder sig av.

Hur mycket kan affiliatelänkar generera i inkomst, efter skatt? (fattar att det är individuellt)
Vad kan alla olika, egna "shoppar" på diverse handelsplatser generera i inkomst efter skatt? (gissar att det är procent)

Youtube kan ju inbringa ganska hyfsat med intäkter om man har tittare osv osv. Detta har jag för mig går att hitta på nätet vad olika kanaler tjänar.

Men rent generellt undrar jag om det verkligen går att göra sig en hacka på dessa affelänkar och shoppar.

Det känns som att nettolön/arbetad timme är låg?
Jag kanske har fel(?)

Nu är det många år sedan jag använde mig av affiliatelänkar men tyckte det tog lång tid innan man fick inkomster och största nackdelen var att man var låst till ett eller få företag. Google Adsens är klart mycket bättre och ger bättre spridning på vilka annonsörer man vill ha och övervakning av annonser och intäkter är exemplarisk.

Om en ser på Amazone sitt affiliate program så varierer betalingen fra 1% til 10% av salgssummen for de produkter som blir solgt via lenkene du legger inn. Det er enkelte merkevarer som gir bedre utbytte enn Amazone selv om de er størst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen