• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tips för livet i Husbil Någon som testat Folkness täcken? Täcke å påslakan integrerat.

Knazig

iStyrelsen
Admin medlem
Medlem
Kommer upp titt som tätt i flödet....

Låter ju smidigt med Täcke och påslakan i ett... men någon här på forumet som testat?
Bara kasta allt i tvättmaskinen när man kommer hem, eller är i närheten av tvättmaskin.
Slipper täcken som inte ligger still i påslakanet. Lätt att bädda :cool:

Kostar ca 1700:-, kan det vara värt pengarna? 🤔

Kommer upp titt som tätt i flödet....

Låter ju smidigt med Täcke och påslakan i ett... men någon här på forumet som testat?
Bara kasta allt i tvättmaskinen när man kommer hem, eller är i närheten av tvättmaskin.
Slipper täcken som inte ligger still i påslakanet. Lätt att bädda :cool:

Kostar ca 1700:-, kan det vara värt pengarna? 🤔
Gillar verkligen täckena. Skön känsla. Använder i husbilen, vanliga sängen hemma och i torpet.

En nackdel är att man bara rymmer ett täcke i tvättmaskinen per gång. Vår tumlare torkar inte täcket helt torrt utan behöver hänga på tork ytterligare några timmar för att bli helt torrt.

Sambon föredrar vanliga täcken med påslakan då man får variation på färg och mönster genom att byta påslakan. Jag älskar att slippa krångla med påslakan, så nu har vi olika täcken i sängen 😁

De har nu även ett tunnare sommartäcke som jag inte testat. Mitt täcke hemma tvättar jag varannan vecka. Använt det i ca 6 månader och inte märkt av något slitage ännu. Absolut smidigare än vanliga täcken. Om det är värt pengarna beror nog på vad man eventuellt måste avstå för att köpa täckena.

Senast ändrad:
Tack för svar, även om det var längesedan jag frågade och redan hunnit köpa 4 täcken :)

Köpte två först och vi blev väldigt nöjda. Så vi köpte två till i en annan färg.
Nu såg vi också att det fanns sommartäcke. Så det blir nog till nästa sommar att köpa dem 🤔

/ Rickard

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen