• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Stödben (s öl) (obs! inte ett seriöst inlägg, men svara gärna)

tintin2018

Ny Medlem
Medlem
Jo vi har ett problem som diskuterats, stöts och blöts, men nu vänder vi oss med förtroende till klubbens medlemmar: Som jag förstått det är "stödbensöl" något som intas då stödbenen är på plats, men nu till frågorna;
1. Dricks en öl per ben eller gäller en öl för alla ben?
2. Om man behöver efterjustera får man dricka en ny öl då?
3. Räknas arbetsinsatsen lika för elektriska som för manuella ben? Borde ju rendera en större belöning efter fysiskt arbete...
4. Om man som jag saknar stödben och använder så kallade nivåklossar och saknar ben (stöd alltså, till husbilen ja. Jag har egna ben) får man dricka öl ändå och ska den då korrekt benämnas "nivåklossöl" och kommer någon fatta vad jag håller på med där i solstolen efter välförrättat värv?

Och slutligen då jag är medveten om att sådana här frågor lätt leder till mer eller mindre infekterade diskussioner ber jag redan nu om ursäkt och tar en öl (till). "Skål ta mig f-n"

Jo vi har ett problem som diskuterats, stöts och blöts, men nu vänder vi oss med förtroende till klubbens medlemmar: Som jag förstått det är "stödbensöl" något som intas då stödbenen är på plats, men nu till frågorna;
1. Dricks en öl per ben eller gäller en öl för alla ben?
2. Om man behöver efterjustera får man dricka en ny öl då?
3. Räknas arbetsinsatsen lika för elektriska som för manuella ben? Borde ju rendera en större belöning efter fysiskt arbete...
4. Om man som jag saknar stödben och använder så kallade nivåklossar och saknar ben (stöd alltså, till husbilen ja. Jag har egna ben) får man dricka öl ändå och ska den då korrekt benämnas "nivåklossöl" och kommer någon fatta vad jag håller på med där i solstolen efter välförrättat värv?

Och slutligen då jag är medveten om att sådana här frågor lätt leder till mer eller mindre infekterade diskussioner ber jag redan nu om ursäkt och tar en öl (till). "Skål ta mig f-n"
Kommaframöl är en variant som funkar bra både till stödben och nivåklossar

Kommaframöl är en variant som funkar bra både till stödben och nivåklossar
"Tänkte inte på det"
Alternativt komma bort-öl, om man kommit någon annanstans än hem.
Det är bra, men i husbilen är man ju hemma, det bästa med husbil enligt mig, men det är sant att ibland är man borta och då passar en bort-öl bäst

Handbromsöl brukar jag ta när jag har kommit fram och dragit åt handbromsen. Kan kanske kombineras med stödbensöl om man har sådana. Vet inte om man även kan ta en nivåklossöl tillsammans med de andra ölen. Tar man en öl för varje stödben tillsammans med de andra ska man nog tänka på att inte ha för hög alkoholhalt i ölen. Kan lätt bli lite snurrigt i kupan då.

Handbromsöl brukar jag ta när jag har kommit fram och dragit åt handbromsen. Kan kanske kombineras med stödbensöl om man har sådana. Vet inte om man även kan ta en nivåklossöl tillsammans med de andra ölen. Tar man en öl för varje stödben tillsammans med de andra ska man nog tänka på att inte ha för hög alkoholhalt i ölen. Kan lätt bli lite snurrigt i kupan då.
Vad härligt att se (läsa) att du fördjupat dig i ämnet och kommer med så kloka synpunkter och dessutom tar upp riskerna som kan uppstå om man är för noggrann, lagom är alltså bäst?

Jag efterlyser en riktig avhandling i ämnet. Kan det vara något för en framtida doktorand. Sämre ämnen har säkert förekommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen