• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Datorspelande blir man aldrig för gammal för eller är det så att just män aldrig blir riktigt vuxna.

Jari

Välkänd medlem
Medlem
Jag har spelat datorspel sedan 1982 och alltid trott att det här är något man växer ifrån, så även mina föräldrar och fru...
Det enda som hänt är att ju äldre man blir desto dyrare har det blivit att spela :)
Foto som var mitt jobb från 2012 fram tills jag la av 2023 för att på heltid gå hemma och dra fötterna efter mig är en annan "hobby" och båda dom här är en "materialsport" som kan kosta skjortan och ena byxbenet om man vill.
Just spelande har gått i vågor med uppehåll i flera år men alltid har man trillat dit igen efter några år.
Nu när jag har hur mycket tid som helst till att göra vad jag vill så har spelandet blivit huvudsysslan på vintern.

Jag har alltid byggt mina egna datorer själv och aldrig köpt en färdig, för jag har tänkt lite så här att alltid lär man sig något om man gör det själv och kunnskap väger inget, samma med hemsidor jag behövde till företaget det fixade jag själv genom learning by doing även fast jag fuskat med just hemsidor sedan internettwebbens begynnelse.
airbus.jpg
racing.jpg
Flyg och racing är det jag pysslar med eller så jag drar på mig rustningen för att gå ut i strid...
IMG_4768.jpg

Nja växer i från det gör man nog inte. Har oxå spelat mycket. Varit med på en del lan. Några ggr på Nässlan i Nässjö. Sen blev det Dreamhack i många år när dom kom till Jönköping. Spelar mest FSP spel och Quake live några turneringar. Sen kom ju även VR spel då hoppade man på det oxå. Så sluta med detta NÄÄÄÄÄ :)

Nja växer i från det gör man nog inte. Har oxå spelat mycket. Varit med på en del lan. Några ggr på Nässlan i Nässjö. Sen blev det Dreamhack i många år när dom kom till Jönköping. Spelar mest FSP spel och Quake live några turneringar. Sen kom ju även VR spel då hoppade man på det oxå. Så sluta med detta NÄÄÄÄÄ :)
Det mest märkliga för mig måste nog vara när Battlefield 1942 lanserades och jag fick för mig att det här var spelet för mig och startade en klan för att spela och det gick så långt att vi blev inbjudna till Dice för att få förhandsspela Battlefield Vietnam, vi spela även med i det första SM för Battlefield 1942 mot då den bästa klanen i Sverige och fick storstryk😅 men vi spela mest för att det var kul och inte för att vinna. Det här var en riktigt kul period i mitt spelandet, spelar inte den typen av spel längre.

klart man spelar, men för mig är det schack som gäller. Mest online.
Numera helst Bullet, som är lite snabbare . 2+1. (2 min +1 sekund/drag för hela partiet)

1740750529978.png

Jag har en gammal Asus ROG spel-laptop som säkert är >10år nu, still going strong dock utan batteri det dog tidigt.
Vi var ett gäng "gubbar" på jobbet som spelade bl.a. Battlefield Vietnam m.m. vi hyrde t.o.m en serverplats och hade skitkul i säkert ett år, vi testade även ett lan med mycket korv o öl, men det dog ut såsmåningom som det mesta.
Idag är det Crossboss (korsord) samt Jigsaw (pussel) på mobilen som gäller.
Ett 400-bitars pussel på mobilen är en utmaning i turneringarna.

Usch jag har alldeles för hög skärmtid efter jag tog ut pension. o_O

Jag har en gammal Asus ROG spel-laptop som säkert är >10år nu, still going strong dock utan batteri det dog tidigt.
Vi var ett gäng "gubbar" på jobbet som spelade bl.a. Battlefield Vietnam m.m. vi hyrde t.o.m en serverplats och hade skitkul i säkert ett år, vi testade även ett lan med mycket korv o öl, men det dog ut såsmåningom som det mesta.
Idag är det Crossboss (korsord) samt Jigsaw (pussel) på mobilen som gäller.
Ett 400-bitars pussel på mobilen är en utmaning i turneringarna.

Usch jag har alldeles för hög skärmtid efter jag tog ut pension. o_O
Ja spelandet är kul och Battlefield Vietnam var riktigt bra det med men inget jag riktigt fastnade för.
Kan bara konstatera att jag nog alltid kommer att vara 12 år när gäller spel och datorer😅
När jag kollar med frugan hur gammal jag är säger hon 60 🧐

Ja spelandet är kul och Battlefield Vietnam var riktigt bra det med men inget jag riktigt fastnade för.
Kan bara konstatera att jag nog alltid kommer att vara 12 år när gäller spel och datorer😅
När jag kollar med frugan hur gammal jag är säger hon 60 🧐
Samma här, jag blir 65 om någon månad, men upptäckte för över 10år sedan att min flinkhet/kordineration ligger långt efter PS-generationen.
För ett par år sedan köpte jag enbart ett PS5 för att det kom ut ett spel där man är en hemlös katt "stray cat" körde fast efter en vecka, nu står PS5'an hos dottern. :rolleyes:

Samma här, jag blir 65 om någon månad, men upptäckte för över 10år sedan att min flinkhet/kordineration ligger långt efter PS-generationen.
För ett par år sedan köpte jag enbart ett PS5 för att det kom ut ett spel där man är en hemlös katt "stray cat" körde fast efter en vecka, nu står PS5'an hos dottern. :rolleyes:
Jag har också en Playstation som numera fungerar som bokstöd😅
Tycker Flygsimulator är tillräckligt snabbt även om jag då och då kör racing, men spel där man ska vara kvick med vapen den tiden är förbi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen