• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Supporttråd Bilder & Film

iAdmin

iAdmin
Admin medlem
Medlem
Detta är en supporttråd för bilder och film.
Har du någon fråga när det gäller bilder och film i forumet är du välkommen att ställa dem i denna tråd.
 
Senast redigerad av en moderator:
Har ett antal filmer tagna med Dashcam, men jag vet inte hur jag skall publicera dem. Fick något råd tidigare om youtube men vet inte riktigt hur jag skall göra för att få det att funka.
 
Senast redigerad av en moderator:
Testar nu att lägga in en video från en färjetur i 🇳🇴. Har ingen aning om och hur det kommer att fungera.


Kjell
 
När jag klickar på länken så står det att den är privat, men jag kan se den. Kan någon annan?

Måste tyvärr konstatera att det är dålig upplösning/suddigt. Betydligt bättre i original även om den är tagen med en iPhone.

Tyck verkligen till om det går att se något eller om det bara är skräp.
 
Kjell, jag gör mycket video och har lärt mig att ljudet från kameran är inget vidare. Nästan alltid tar jag bort kameraljudet och lägger in passande musik istället. Bakgrundsmusik som är "fri" hittar man enkelt på nätet.
 
Kjell, jag gör mycket video och har lärt mig att ljudet från kameran är inget vidare. Nästan alltid tar jag bort kameraljudet och lägger in passande musik istället. Bakgrundsmusik som är "fri" hittar man enkelt på nätet.
Nu börjar vi prata avancerad ”filmproduktion”. Här har du en analfabet på nybörjarstadiet. På dashcamen tror jag att jag oftast har haft ljudet avstängt.

Ett tips kan väl vara att du eller någon annan gör en utbildningstråd som visar hur man skall göra.
 
Senast ändrad:
Har en fråga? Bilder och video är ju ganska utrymmeskrävande, hur ligger iHusbil till med lagringsutrymme. Jag tror mej veta att facebook har flera sätt att minska lagringen man ändrar upplösning ganska mycket osv.
Är det något vi bör tänka på?
 
Vi har fått in flera önskemål om att det behövs en fototråd.
Varsågod att posta dina egna bilder villkorslöst.
Den som postar den första bilden vinner,, ingenting.
Jag tycker mycket om sådan som rör fotografi, således gör jag det när det gäller den här tråden.
Det finns en sak som jag ändå skulle gärna vilja uppmärksamma, nämligen ordet "villkorslöst". Vad betyder det i sammanhanget?
En del bilder som några redan har publicerat är mycket intressanta och med tiden kommer blir många fler bilder. Några kan bli så bra att man kanske skulle kunna sälja dem? Vem som då ska rätten till dessa bilder?

Lite av det har vi redan tagit upp i tråden "Saknar", se t.ex mitt inlägg där #14.
Så mitt förslag är att man ska förtydliga villkor kring ägande och användande av bilder som publiceras i tråden.
 
Jag tycker mycket om sådan som rör fotografi, således gör jag det när det gäller den här tråden.
Det finns en sak som jag ändå skulle gärna vilja uppmärksamma, nämligen ordet "villkorslöst". Vad betyder det i sammanhanget?
En del bilder som några redan har publicerat är mycket intressanta och med tiden kommer blir många fler bilder. Några kan bli så bra att man kanske skulle kunna sälja dem? Vem som då ska rätten till dessa bilder?

Lite av det har vi redan tagit upp i tråden "Saknar", se t.ex mitt inlägg där #14.
Så mitt förslag är att man ska förtydliga villkor kring ägande och användande av bilder som publiceras i tråden

Det jag menade med villkorslöst var att det inte finns några villkor för er för vilka bilder ni vill ladda upp, ni behöver inte ta dem genom en ruta, eller på en ställplats, eller vänta på att lyckas ta stafettpinnen i "Var står jag med husbilen" och först då få ladda upp en bild.
Med andra ord, ladda upp bilder i fototråden om du vill och när du vill på dina egna villkor.
Annars tycker jag att våra forumregler klargör det rätt bra när det gäller bilderna.
Jag passar även på att flytta ditt och mitt inlägg till supporttråden.

mvh jocke
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen