• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Så nu har men sett den första

Jag köpte en elbil, begagnad, i höstas.
Helt perfekt för normala småresor, upp till 15mil.
Har även dragit ut på en 25mila resa med snabbladdning och fick uppleva elbilens Akilleshäl.
3pers före vid laddstationen. Ett stopp som skulle varat 12-15min (räcker för ca 6mil) tog 1,5h :-(
Eller egentligen inte bilarnas fel.
Men det lär nog dröja innan jag skaffar en elhusbil....
 
Jag köpte en elbil, begagnad, i höstas.
Helt perfekt för normala småresor, upp till 15mil.
Har även dragit ut på en 25mila resa med snabbladdning och fick uppleva elbilens Akilleshäl.
3pers före vid laddstationen. Ett stopp som skulle varat 12-15min (räcker för ca 6mil) tog 1,5h :-(
Eller egentligen inte bilarnas fel.
Men det lär nog dröja innan jag skaffar en elhusbil....

Det är väl detta som behövs under en längre tid, men det ska ju betalas också 😮

https://carup.se/larmrapport-14-000-nya-laddstolpar-for-elbilar-per-vecka-maste-byggas/
 
Det är väl detta som behövs under en längre tid, men det ska ju betalas också 😮

https://carup.se/larmrapport-14-000-nya-laddstolpar-for-elbilar-per-vecka-maste-byggas/
Läste det också imorse.
Det går långsamt framåt.
Ju billigare elbil man köper desto kortare sträcka klarar de och ger man sig då ut på långresa måste man snabbladda.
Fördelen med mindre batteri, utöver billigare bil, är att det går fort att ladda fullt.
Det finns ju idag en massa gratisladdare som laddar med 3,7kW men det blir ju bara 1,5-2mil i timmen....
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen