• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Senaste aktivitet

• FreeTime Campers
    FreeTime Campers svarade på tråden Elverk hemma.
    Men det blåser rätt ofta? Ett vindkraftverk på1kw kan vara en lösning. Exempelvis. https://www.windforce.se/vindkraft-windstar1000.php...
  • Lasseboy
    Lasseboy reagerade på Pelk's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Vad kostar ett sådant system, med "ö-drift"? De flesta system som annonseras (vad jag vet) för "elprisoptimering", kräver inkommande el...
  • Lasseboy
    Lasseboy svarade på tråden Elverk hemma.
    Helt klart men batteri banken är fortfarande så dyr, och då skulle jag behöva få upp solceller på taket oxå och vintertid ger de inte...
  • Pelk
    Pelk svarade på tråden Elverk hemma.
    Vad kostar ett sådant system, med "ö-drift"? De flesta system som annonseras (vad jag vet) för "elprisoptimering", kräver inkommande el...
  • Lasseboy
    Lasseboy reagerade på FreeTime Campers's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Ett annat alternativ är en batteribank, som "kapar" elpris-topparna och fungerar som back-up vid strömavbrott. Det går att göra hus...
  • Lasseboy
    Lasseboy svarade på tråden Elverk hemma.
    Tror det är mätaren och vatten pumpen som behöver el, ska kolla med Borås Energi om de har nån backup system. Gasol är ju bra, men om...
  • Lasseboy
    Lasseboy reagerade på Henrikss's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Har du fjärrvärme så är det väl bara en vattenpump som ska drivas, och den drar väl inte speciellt mycket effekt, eller är det mer...
  • Pelk
    Mycket sammanblandningar har skett, även på detta forum. Därför håller jag mig endast till den information jag hittar på...
  • Ingrid o Pålle
    Mycket sammanblandningar har skett, även på detta forum. Därför håller jag mig endast till den information jag hittar på...
  • FreeTime Campers
    FreeTime Campers svarade på tråden Elverk hemma.
    Ett annat alternativ är en batteribank, som "kapar" elpris-topparna och fungerar som back-up vid strömavbrott. Det går att göra hus...
  • Pelk
    Ja, det stämmer och i tidiga artiklar/skrifter om B99, så skulle det innebära 4250kg för fordonet man körde, men att man till det...
  • Brogu
    Brogu reagerade på Henrikss's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
    Har du fjärrvärme så är det väl bara en vattenpump som ska drivas, och den drar väl inte speciellt mycket effekt, eller är det mer...
  • krinil
    krinil reagerade på Henrikss's inlägg i tråden Elverk hemma med Gilla Gilla.
  • Olof G
    Redan idag är det tillåtet att köra en fordonskombination på 4250kg på B-kort, bil3500kg+släp750kg
  • W
    Wavis svarade på tråden Elverk hemma.
    Kolla upp om värmeverket i din kommun kör med elverk vid strömavbrott, I mitt fall gör de det. Då blir det lite enklare, Men kolla med...

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen