• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

We Deliver 24 - webshop med reservdelar

Lena & Tomas

Aktiv medlem
Medlem
Ort
Hudiksvall
Bilfabrikat
Adria Coral SLT
För någon dag sedan hade jag inte full koll på bilens vänstra bakhörn och gjorde därför hål i baklyktan, halvägs nere i Moseldalen. Kul grej, första veckan på en 6 månaders resa….. Nåväl, med lite internet arbete verkar det gå att lösa.

Efter litet pyssel med att ta reda på vad vårt baklyse hette (på en Adria Coral 2013 heter det Jokon type 3100) hittade jag www.wd24.shop i Nederländerna som hade önskad modell - ett jättesortiment just på ljusdetaljer vad jag kunde se. Skickade mail och får svar inom 10 minuter! Att leverera till angivna adresser var dom mycket vana vid, det ingick i formuläret till och med vid köpet på websidan. Kunde bekräfta via ett mail till att dom verkligen hade exakt den modell jag behövde, som dessutom var på rea just nu - 99 euro istf 225. Nu började det kännas bra i magen igen. Kollade med Lenas kompis i Frankrike som vi tänkt besöka om några veckor om dom kunde ta emot paket, inga problem.

Så nu är vårt nya baklyse på väg med nåt som heter GLS, spårbar försändelse så vi kan se vart det är. Och jag behöver inte stå på tyska, franska eller spanska husbilskrotar eller tillbehörsaffärer med min hobby tyska-franska-spanska och svettas. Hade vi inte haft bekanta med adresser hade det löst sig genom att stå still på en camping ett par dagar och skickat paketet dit. Sen får vi se om jag lyckas byta denna själv, men att hitta en verkstad som fixar detta med rätt reservdel i handen tror jag blir enklare.
/tomas
 

Bilagor

  • 435FDD3E-0164-434A-B521-0147A1C8D547.jpeg
    435FDD3E-0164-434A-B521-0147A1C8D547.jpeg
    1,5 MB · Visningar: 17
Bra att veta Lena & Tomas, ibland är det jättesvårt att hitta rätt reservdel och dessutom lågbudget variant. Letade efter en (av 4) P-sensor bak som Hedin ville ha 1700:- för. Hittade den på nätet för under 700:-, likaså komplett dimljus vänster, fanns bara 2 st. på ett ställe på nätet. Om ”We deliver 24” saknar något, kolla även på:1667558111975.png
Kan vara samma företag med olika namn, det har jag sett förr!
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen