• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vill ha tips på klädseltvätt

Bengt

iOrdförande
Medlem
Vi har haft ett antal husbilar, men ingen tidigare som blir så smutsig på klädseln på soffor och framstolar. Det är en Sun Living och klädseln i den verkar nästan suga åt sej smuts. Vi har en ljusgrå klädsel med mörkgrå fält i mitten på sittplatserna.

Nu måste jag börja åtgärda detta och undrar därför om någon har tips på en bra klädseltvätt?

Jag funderar också på att köra någon impregnering på klädseln efter tvätt, så gärna tips på det också. Använde för många år sedan en impregneringen köpt på en möbelaffär och den verkade fungera bra.

Vi har haft ett antal husbilar, men ingen tidigare som blir så smutsig på klädseln på soffor och framstolar. Det är en Sun Living och klädseln i den verkar nästan suga åt sej smuts. Vi har en ljusgrå klädsel med mörkgrå fält i mitten på sittplatserna.

Nu måste jag börja åtgärda detta och undrar därför om någon har tips på en bra klädseltvätt?

Jag funderar också på att köra någon impregnering på klädseln efter tvätt, så gärna tips på det också. Använde för många år sedan en impregneringen köpt på en möbelaffär och den verkade fungera bra.
Hej till ketcher matt tvätt finns det ett jättebra rengöringsmedel som jag använder men har glömt bort va det heter men fråga på rekord företag eller där tvättarna säljs.
Mvh Umebo

Jag har rengjort heltäckningsmattorna i husbilen ett par gånger, använder Galltvål inte nödvändigtvis eko.
Masserar in en lösning med mjuk borste, sen använder jag en våtsugstvätt för sköljning, har även tvättat textila säten i personbilar på detta sätt. Det tar några dygn innan allt är snustorrt så det kan vara lämpligt att utföra på våren/sommaren så man kan ventilera ordentligt.
Klädseltvättmaskin går att hyra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen