• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

ViaMichelin

Tipsar om appen ViaMichelin.
Den har väldigt många inställningar om vägval.
Jag anser den vara väldigt bra, trots en del problem, laggar lite vid körning bla.
Och man kan få med engelsk text 🤣
ViaMichelin är mycket bra har använt den i många år och använder även Traffic DE för att slippa alla köer så lycklig med ViaMichelin.
Mvh Umebo

Jag installerade på iPhone och testade vägförslagen för en känd 25-milasträcka hemifrån. I huvudsak OK men dock med en "hål-i-huvudet-genväg" på trånga gator genom några villakvarter där man helst inte kör husbil. Jag ser inte att man kan välja bort "small local roads" så där har den en nackdel. För mig är den nog ett gångbart alternativ till Google Maps som komplement till mitt huvudval CoPilot med nedladdade kartor.

Vi använder också Traffic DE dock bara i Tyskland och har gått över till Google Maps mer o mer (från IGO) pga real-time traffic info om trafikstockningar m.m.. Låter intressant med ViaMichelin (bl.a. vägkostnad info i förväg), ska testas i år...

1697555200010.png

Jag installerade på iPhone och testade vägförslagen för en känd 25-milasträcka hemifrån. I huvudsak OK men dock med en "hål-i-huvudet-genväg" på trånga gator genom några villakvarter där man helst inte kör husbil. Jag ser inte att man kan välja bort "small local roads" så där har den en nackdel. För mig är den nog ett gångbart alternativ till Google Maps som komplement till mitt huvudval CoPilot med nedladdade kartor.
Vi använder bara ViaMichelin vid planering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen