Jag läste i "Svenska Magasinet" från den 20 / 12 att det sedan flera månader är vattenbrist i Axarquia. Tidningen anger väster om Malaga men enligt min karta är det öster om M. i regionen runt Torre Del Mar och norrut.
Men
F o m den 1:a januari är det många kommuner väster om Malaga som planerar att införa vattenransoneringar.
Bl.a. skrev de om Funengirola. Ni som är och fricampar i t.ex. La Caja de Mijas, hur har ni det med vatten där på marknadsplatsen? Vad säger ägarna och personalen på "hästgården"?
Ni som ligger på campingar väster om Malaga.
Talar ägarna där om ransonering? Kan ni fylla upp hb:n med 100 liter?
Skriv gärna här och berätta var ni är och hur det låter om ev ransonering.
Jag personligen är nu i Almeria och här är det inga problem med vatten. Men jag funderar på att snart köra västerut. T.ex. till Sacaba Beach, La Caja de Mijas och Estepona.
Är mycket tacksam för aktuell info från er. Tack på förhand.
Men
F o m den 1:a januari är det många kommuner väster om Malaga som planerar att införa vattenransoneringar.
Bl.a. skrev de om Funengirola. Ni som är och fricampar i t.ex. La Caja de Mijas, hur har ni det med vatten där på marknadsplatsen? Vad säger ägarna och personalen på "hästgården"?
Ni som ligger på campingar väster om Malaga.
Talar ägarna där om ransonering? Kan ni fylla upp hb:n med 100 liter?
Skriv gärna här och berätta var ni är och hur det låter om ev ransonering.
Jag personligen är nu i Almeria och här är det inga problem med vatten. Men jag funderar på att snart köra västerut. T.ex. till Sacaba Beach, La Caja de Mijas och Estepona.
Är mycket tacksam för aktuell info från er. Tack på förhand.