• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Varning för Westerqwarn

Ingrid o Pålle

Välkänd medlem
Medlem
Sitter nu på Westerqwarn och väntar på två pizzor.

Ville ha varsin Dry Martin medan vi funderade över matsedeln, och möttes av frågan "Vad är det för något?"

Fortsättningen blev inte bättre - totalt okunnig personal.

Till saken hör att de tidigare idag missade de en av de lunchrätter vi beställt.

Den ohemula prissättningen är dock oförändrad.

Slutligen: Det är inte någon vedugnspizza - ugnen är elektriskt uppvärmd!

Pålle

Senast ändrad:
Inget som förvånar mig...den här unga damen ( som just köpt en lägenhet för 44 miljoner) visste inte vad...Proud Mary..vad är det ? Är det en låt?

Ps...kanske bäst att du kollar så de har klart för sig vad en pizza är..man vill ju inte få in en falukorv?

jag var i telefon med elbolaget , jag frågade - vad är a-priset. de frågade vad är det. De visste inte om det ordet.

jag var i telefon med elbolaget , jag frågade - vad är a-priset. de frågade vad är det. De visste inte om det ordet.
Även om detta är en tråd om westerqwarn (förlåt Ingrid & Pålle) så måste jag medge att jag heller inte har någon aning om vad a-pris/a-priset är.
MEN, jag vill gärna lära mig det!

Att några i personalen inte vet vad en Dry Martini är tycker jag ändå inte är så farligt. Dom har bara inte hunnit lära sig ännu.
Jag har noterat att desto större åldersskillnaden mellan mig och andra blir över tid desto större blir även kunskaps och erfarenhetsgapet. I alla fall inom dom områden jag tycker är relevanta.. 😁

Värre tycker jag det är om dom kör med elugn och inte vedeldat. Det är ju rent bedrägeri med tanke på hur dom marknadsför vedeldandet:mad:

Jag misstänker att utbildade bartenders inte "växer på träd" idag,
i.o.m pandemin kraschade branschen och en hel del av personalen hamnade i andra yrken. Jag tror vi kommer att att få fler sådana här upplevelser innan alla får alla hjulen att snurra som vanligt.
Hoppas verkligen Qwarnen får ordning på sitt igen.

Senast ändrad:
Även om detta är en tråd om westerqwarn (förlåt Ingrid & Pålle) så måste jag medge att jag heller inte har någon aning om vad a-pris/a-priset är.
MEN, jag vill gärna lära mig det!
sorry för att haka på, försökte skicka privat meddelande till dig - med det var jag inte behörig till. apris - är väl att jämföra med styckepris

Att några i personalen inte vet vad en Dry Martini är tycker jag ändå inte är så farligt. Dom har bara inte hunnit lära sig ännu.
Jag har noterat att desto större åldersskillnaden mellan mig och andra blir över tid desto större blir även kunskaps och erfarenhetsgapet. I alla fall inom dom områden jag tycker är relevanta.. 😁

Värre tycker jag det är om dom kör med elugn och inte vedeldat. Det är ju rent bedrägeri med tanke på hur dom marknadsför vedeldandet:mad:
Ja jo… håller med… och vi hänger inte med dom, hur gärna vi än vill tro det… snack, musik, artister/band mm mm mm

Komplettering angående lunchen:

Vi beställde 1 Caesar-sallad, 1 hamburgare och 2 öl.

Priset vi betalade, 360 kr, ansåg vi var acceptabelt.

När maten var klar, hade de missat Caesar-salladen.

Kollade då priserna:

Öl: kring 80 kr/st.
Hamburgare: Strax under 200 kr.
SUMMA: 360 kr.

Tur att det inte kom någon Caesar-sallad...

Pålle

Tacka vet jag Listerlandet utanför Sölvesborg.
Favoritställena Hörviks Marina och Torsö Hamn.

Jättegoda fiskrätter de flesta under 100-ringen, max 150:-
Dricka-menyn vet jag inget om eftersom vi tar maten till HB´n.
Där serveras Chilenskt Rosé för 70:-/litern.
Ur miljövänlig pappkartong :)

Vi anländer helst före lunch, då hinner vi två måltider den dagen.
Jag har nämligen räknat ut att ju mer vi äter,
desto mera sparar vi, jodåsådeatt! :)

Nogersund har också fint matställe, där kostar det max 170:-

https://www.fiskerian. se/meny
https://www.facebook. com/pages/category/Restaurant/Asvenssons-gourme-287254328811871/
https://m.facebook. com/skutannogersund/?locale2=sv_SE

Det allra märkligaste är att företagen verkar bära sig och återkommer nästa säsong igen.
Förresten, det gör visst gästerna också, härligt!

Jag har lagt in ett mellanslag före domännamnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen