• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Varför blir den inte såld?

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
En svensk kompis som bor och arbetar i Spanien,
skall köpa husbil och skickade mig den här annonsen från Blocket;
7ADB1F7E-474C-4D57-BF65-55BBA295328B.png
Han skickade även med 2 frågor, som jag inte kan svara på, men är övertygad om att den kunskapen finns här hos andra;
- Är den värd 350 000 kr?
- Varför blir den inte såld?

Själv hade jag en motfråg, varför köpa husbil i Sverige, varför inte i Tyskland? Hans svar var den eländiga kursen som svenska kronan har för tillfället gör det fördelaktigt att handla när man har Euro i fickan.

Ja, vad säger ni, intressant eller inte?

Tommy

Senast ändrad:
En svensk kompis som bor och arbetar i Spanien,
skall köpa husbil och skickade mig den här annonsen från Blocket;
Visa bilaga 7663
Han skickade med 2 frågor, som jag inte kan svara på, men är övertygad om att den kunskapen finns här hos andra;
- Är den värd 350 000 kr?
- Varför blir den inte såld?

Själv hade jag en motfråg, varför köpa husbil i Sverige, varför inte i Tyskland? Hans svar var den eländiga kursen som svenska kronan har för tillfället gör det fördelaktigt att handla när man har Euro i fickan.

Ja, vad säger ni, intressant eller inte?

Tommy
Kanske det är något dolt fel som inte går att kolla om man inte har tillgång till special instrument.
Mvh Lasse

Den borde gå åt tycker man.
Den verkar vara fin, säljs av handlare, gott om lastvikt, svensksåld och priset är inte fel heller. I alla fall inte om man jämför med andra bilar och dom på Mobile.de.
Personligen tycker jag inredningen är lite tråkig och inte min typ av bil men smaken är ju olika. Annars skulle den vara högintressant.

Tror kanske också att vi närmar oss någon form av avmattning. Möjligen beroende på ett lite oroligt ränteläge, att vi får börja charterresa igen och kanske även att spontanköparna under pandemitiden nu börjar släppa ut sina bilar på marknaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen