• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Varför är det så

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Det blir inget Attefallshus, har sökt bygglov för ett häststall, för det verkar vara framtiden att ha häst och vagn. Jag har El-bil, El-cykel, El-moped och en massa el verktyg som där jag bara behöver ett batteri. Tyvärr har jag inte råd att ladda alla mina saker med el, saknas pengar. Undrar vad jag då skall med alla el prylar till. Det blir därför ett häststall.

För i tiden var samtalsämnet alltid vädret, men numera är det kilowatt, solceller och vindmöllor. Pensionärer har fått ett annat samtalsämne, krämpor och sjukdomar pratas det inte om längre.

Min granne ville sätta upp solceller, men taket hade fel färg, hade någon färgblind byråkrat sagt, vad är då rätt färg. Han ville också bygga en vindmölla på tomten, men det fick han inte för ljudet från propellern hade för högt ljud.

Tur söndagen är en röd dag, vilket är en vilodag enligt min egen religion. Jag och min granne bestämde däremot att från lördag kväll till söndag kväll skulle inget jobb utföras, ingenting köpas eller konsumeras, mer än lite mat, vin och whiskey. Hustrun blev inte så glad. Men grannen och jag tycker att det låter som en riktigt bra idé, när man vet att man inte får göra någonting på ett dygn kan man kanske få mer ro, att läsa morgontidningen från början till slut, kolla alla fotbollsmatcher på TV utan dåligt samvete över att städningen får vänta någon dag.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen