• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var hittar jag mitt minne

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
I dag försov jag mig, jag hade ställt klockan på 7.58 men vaknade inte förrän 8.23. Jag skulle börja 8.00 med att göra ingenting, nu blev detta uppskjutet till 9.00. Det är underbart att som pensionär kunna göra ingenting. Bara slappa och se världen med andra ögon. Då jag är närsynt kan det ibland bli svårt att se något, för jag brukar glömma vad jag lagt glasögonen. Nu har snart en halvdag gått utan jag gjort någonting. Vad skall jag göra resten av dagen, softa i soffan är en ganska bra idé. Var har jag lagt tandkrämen, för det är inte så bra med baconost på tandborsten men gott fel tub på toaletten, tandkrämstuben hittade jag senare i kylskåpet.

Mitt minne är inte vad det varit. Jag har bara vid några enstaka minnesvärda ögonblick varit i vårt kök, när man väl hittar dit. De få gånger jag vågat mig in på denna minerade mark är när jag skall hämta korkskruven. Nu visade det sig att det var skruvkork på vinet så fem minuters letande var helt onödigt. Men stolt var jag att jag hittade korkskruven, man får glädja sig åt det lilla.

För mig är den nya induktionshällen ett livsfarligt mysterium med alla sina reglage och blinkande lampor. Man får absolut inte vända ryggen till, för vattnet börja koka innan man hinner sjunga marseljäsen. Varför man nu skall sjunga den franska nationalsången. Min kompis Kurt-Lennart har en likadan häll som vår och han kan inte ens koka tevatten och varför skulle han kunna det, han dricker inte te.

Kanske tillhör jag ett utrotningshotat släkte, det finns kanske inte många av min art kvar. Kan undras när jag kommer att bli K-stämplad
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen