• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad var det i detta tal som fick politiker och media att rasa?

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Satt för ett tag sedan och kollade på efter 5, tydligen hade Usas vice presidenten hållit ett tal i München som hotade hela EU.

Vill gärna vet va han har sagt.

Hittade hela talet och lyssnade igenom det.
Fattar inte riktigt vad Hela Europas elit rasade över.

Nu är jag inte så politiskt engagerad, men låt inte denna tråd bli ytterligare en tråd som dra människor åt olika håll politiskt.

Men tycker ni som nu orka lyssna på den, att han är helt ute och cyklar?

Man skall ju inte kasta sten när man sitter i glashus heter. Det mest uppseendeväckande med Vance tal är väl att han kritiserar de europeiska länder för att inte tillåta intern kritik. När man sen ställer det i relation till hans uttalande om att Zelensky inte får kritisera Trumps senaste uttalande blir ju det hela rätt bisarrt.

Satt för ett tag sedan och kollade på efter 5, tydligen hade Usas vice presidenten hållit ett tal i München som hotade hela EU.

Vill gärna vet va han har sagt.

Hittade hela talet och lyssnade igenom det.
Fattar inte riktigt vad Hela Europas elit rasade över.

Nu är jag inte så politiskt engagerad, men låt inte denna tråd bli ytterligare en tråd som dra människor åt olika håll politiskt.

Men tycker ni som nu orka lyssna på den, att han är helt ute och cyklar?

Du är modig som vågar ta upp detta ämne. Om man går in på sociala medier som ”X” och liknande så är det ”hela havet stormar”. Får se hur det blir på vårt forum.

Du är modig som vågar ta upp detta ämne. Om man går in på sociala medier som ”X” och liknande så är det ”hela havet stormar”. Får se hur det blir på vårt forum.
Tycker bara att det är konstigt att ett Tv program som efter 5 kan ta upp det och vinkla det som att USA hotat hela Europa, brukar inte bry mig men detta ville jag höra och nu så vet jag att de inte hotat oss, utan bara belyser problem vi har i Europa och Usa. Vi måste värna om demokratin i all des form så länge det inte bryter mot lagen. Vi behöver inte vara överens om allt men att man respekterar en annans åsikt. (agree to disagree)

Man skall ju inte kasta sten när man sitter i glashus heter. Det mest uppseendeväckande med Vance tal är väl att han kritiserar de europeiska länder för att inte tillåta intern kritik. När man sen ställer det i relation till hans uttalande om att Zelensky inte får kritisera Trumps senaste uttalande blir ju det hela rätt bisarrt.
Så är det, men sen säger ju han att samma problem har de i Usa. Sen att Trump slänger ur sig både det ena och andra är ju känt sedan innan, talar ofta först och tänker sedan, lite som jag 🤣

De få konkrete punkter han tok opp var lovgivning som forbyr falske "nyheter" og hat propaganda. Han kalte dette for sensur. Dette og at Fox News ikke får sende i UK uten å endre navn til Fox Entertainment eller noe tilsvarende da de ikke leverer ekte nyheter.

Fick ett Pm av en medlem som troligen trodde att jag var för Putin och Trump.
skrev detta till han;
"Nej nej är inte för Putin eller Trump, det jag blev chockad över var Tv4s efter 5 nyheter tog upp samma dag som Vice presidenten hade talat, det de tog upp stämde ju inte alls med det tal han höll.
Sen att Usa har problem och Europa har problem det kan ju ingen blunda för."

Är inte politisk engagerad men reagerar när våra nyhetskanaler vinklar saker och ting det gillar jag inte, jag är vuxen och tål höra sanningen, lögn vill jag inte veta av!

skrev detta till han;
"Nej nej är inte för Putin eller Trump, det jag blev chockad över var Tv4s efter 5 nyheter tog upp samma dag som Vice presidenten hade talat, det de tog upp stämde ju inte alls med det tal han höll.

Är inte politisk engagerad men reagerar när våra nyhetskanaler vinklar saker och ting det gillar jag inte, jag är vuxen och tål höra sanningen, lögn vill jag inte veta av!
Hej det var jag som skrev.
Och svarade detta:

Ja vinklingar o lösryckta delar för att locka, används av många.
Många av oss tar för givet vår demokrati, att vara en del av demokratin kräver mer o mer av oss alla att vi aktivt granskar o försöker uppsöka fakta, vi är I en typ krig redan med en massa desinformations kampanjer mm, så man ska vara noga med vad man delar vidare och hur det kan användas i negativa syften, för att framförallt splittra oss i Sverige och i Europa.
Mvh
Anders

Tycker bara att det är konstigt att ett Tv program som efter 5 kan ta upp det och vinkla det som att USA hotat hela Europa, brukar inte bry mig men detta ville jag höra och nu så vet jag att de inte hotat oss, utan bara belyser problem vi har i Europa och Usa. Vi måste värna om demokratin i all des form så länge det inte bryter mot lagen. Vi behöver inte vara överens om allt men att man respekterar en annans åsikt. (agree to disagree)
Dock är det svårt att respektera presidenter, vicepresidenter, ministrar eller andra som försöker få oss att tro att rent hittepå skulle vara fakta. I synnerhet när det visar sig att det inte är ett enstaka misstag från deras sida utan återkommer hela tiden.

skrev detta till han;

Du är dessutom rätt rolig.....
Lögn vill jag inte veta av !

Dina avslutningsord...i ditt inlägg #9

Ps sen handlar det ju väldigt mycket om vad han Vance INTE sa....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen