• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad måste finnas med på resan, absoluta favoriter

Som du samt att jag har en verktygsväska med div "bra att ha verktyfg" stege för att kunna tvätta av solcellerna på taket.

En bra och bekväm solstol med pall och litet bord.

En hel del sjukvårdsgrejer.

Många kaviarstuber och Pyramidbageriets knäckebröd.

Telefon och laptop.

Badbyxor.

Som du samt att jag har en verktygsväska med div "bra att ha verktyfg" stege för att kunna tvätta av solcellerna på taket.

En bra och bekväm solstol med pall och litet bord.

En hel del sjukvårdsgrejer.

Många kaviarstuber och Pyramidbageriets knäckebröd.

Telefon och laptop.

Badbyxor.
Trevligt att det är fler som måste ha kaviar och Pyramidbageriets knäckebröd med sig

Min hustru är nödvändigt ont! Hon kan inte byta säkringar i bilen, vill inte betala räkningar via internetbank, hittar inga kanaler och bra filmer på TV, lagar sällan mat (bara halvfabrikat), men OK, jag skulle inte kunna leva utan henne ”en sekund”. Hon är sååååå bra på allt annat! Tack för att ni påminde mig!

Instämmer så har jag det men om jag skulle förlora luren med bankid och kort passid är man totalt körd!

Instämmer så har jag det men om jag skulle förlora luren med bankid och kort passid är man totalt körd!
Inte riktigt sant.
Det gäller att ha vänner i Sverige som kan hjälpa till.

Jag blev bestulen på min tel vid förra resan.
Jag lyckades komma tillbaka till Sverige tack vare Lottie och mina söner.

Ja men de bor ju långt bort ödåkra ligger 40 mil bort. Hitills har jag klarat mej med blixtlåsfickor och järnkoll. Men problemet är nog utbrett i Sverige numera det är inte bara de fysiska avstånden som är stora även andra värden i livet som man tog för givet förr är borta.

Bondsvets är alltid bra att ha i bilen. En rulle silvertejp. En rulle vanlig tejp om man får ett stenskott på framrutan. Och en massa verktyg och bra ha saker om bilen skulle gå sönder. Ett evigt kånkande varje år. Sen förstås multimetern som kan rädda semestern.
Ja vad är bordsvets för något. Det är gammal hederlig ståltråd.

Livet är inte lätt och absolut inte rättvist, det finns inga skrivna regel eller lagar som skyddar en utan var och en får göra sitt bästa för ”överlevnad”, precis som alla andra ”varelser”. Det är inte fredag idag så jag tänker inte fördjupa mig i ”ämnet”, men det är helt öppet annars i denna tråden bara man håller sig till ämnet ”resan” och ”favoriter” utan politik och person-”kränkningar”…

Ha kul och njut av stunden… :love:(y)

Vi har en hel del smått & gott med oss, dock inga stora grejer, men några saker bara är MÅSTEN:
- Silvertejp
- Snöre
- 5-56
- multifunktionell kniv (tång, skruvmejsel, osv…)

Vad är måsten för dig?
Hej. Frun, motorcykeln, lite verktyg grillen sen går det att handla det mesta i närheten av där man är oavsett var man är.
Mvh Lasse

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen