• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vår klagomur

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wizard

Välkänd medlem
Medlem
Jag saknar en tråd där man kan klaga och gnälla på allt som man tycker är fel eller om man blivit trampad på tårna. Inget klagomål är för litet eller för stort för att inte passa in.
öppna era hjärtan, förlåt! fundera lite så har ni säkert något att bidra med.

Mitt bidrag är ett (in)populärt ämne närmare bestämt ett visst FÖRSÄKRINGSBOLAG. :mad:
Det gäller personbilen.
Jag fick fel på en spridare och anmälde det till försäkringsbolaget som maskinskada och det var inga problem. Reparationen skulle kosta ca 8000:- och självrisken är 2000:-
Vid närmare eftertanke så borde ju detta gå på den sk avgasgarantin (8 år eller 5000 mil) eftersom en felaktig spridare påverkar avgasernas sammansättning.
OK det gick vägen fabriken tog det, så då skulle jag spara in självrisken.
Men...det finns alltid ett men. Det fanns inte delar för reparation i lager så de fick beställas från centrallagret långt nere i Europa, och det tog 28 !!! dagar innan jag fick tillbaka bilen. (Bara detta är värt ett eget klagomål).
Då ansökte jag om stilleståndsersättning 28 dagar á 100:-/dag, (Jag tog inte ut någon hyrbil utan använde husbilen istället). Men se det gick inte eftersom jag inte använt mig av maskinskadeförsäkringen.
Så summa summarum: Försäkringsbolaget slapp betala 8000 + 2800:- eftersom jag inte tog skadan på maskinskadeförsäkringen.
Själv förlorade jag 800:- (2800:- i stillestånd - självisk 2000;-) för att jag gjorde så att försäkringsbolaget slapp betala reparationen.
Otack är världens lön. Eller är det snålheten som bedrar visheten?
:mad:(n)

Jag tycker själva iden med åldrandet är fel!
När man passerat bäst före datum med råge och bidragit till samhället i hela sitt liv är man oftast för gammal och sjuk för att ha någon nytta av det som är kvar eller så dör man innan.
I en känd bok står det att "evigheten finns i människors hjärtan" och det är ju snällt för då kan vi se framåt och tid efter annan plågas av att livet är på väg att ta slut istället för att leva här och nu.
Ser ingen vits med att ha det som det nu är, bidrar ju ganska mycket till miljöförstöringen.
Om nu människan är skapad att leva för evigt måste det gått fel någonstans Adam blev bara 945 år och redan där blev det fel, att skylla på en orm verkar som att gå runt problemet.
Nu finns ju lösningen runt hörnet, bara att slå ihjäl och låta själen leva vidare men det verkar ju inte ha varit någon bra lösning för t.o.m. änglarna tyckte det var bättre på jorden.
Sedan måste ju guldmyntfoten inte vara mycket värd eftersom man kan gå på gator av guld.
Gå förresten jag tycker det är bättre att köra bil, det blir ett nerköp!
Något verkar helt kapitalt fel och någon måste faktiskt sticka ut hakan och säja som det är med risk för livet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen