• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Upptäck Dalsland

Robert

iSekreterare
Admin medlem
Medlem
Vi planerar en resa i Dalsland, upptäcka och utforska intressanta platser.
Vi läser i böckerna "Värt att se i Sverige", "501 Svenska platser du måste se innan du dör" och "Underbara Sverige".
Jag har inventerat alla platser av någorlunda storlek i Dalsland och kollat på deras hemsidor men med ett rätt magert resultat i form av intressanta besöksmål.
Vi vet om Ljusfesten i Åmål, gravhögar, hällristningar, ruiner av borgar och gamla försvarsverk men utöver Ljusfesten så är det rätt klent resultat hittills.
Det som begränsar antalet evenemang är också att det inte är någon turistsäsong i september.
Det är fullt möjligt att jag missat intressanta platser och där behöver jag din hjälp.
Ge oss tips "Detta får ni inte missa".

Prova en natt på ställplats Lilla Stigen. Mysfaktor hög. Även en trevlig loppis, kan ge lite poäng inför nåt bilmuseum kanske?
Säkrast att boka, se deras hemsida ...

Detta gäller inte Dalsland men jag vill höja varningens finger åt "505 Svenska platser du måste se innan du dör" som är en nyare utgåva av 501. Vi körde i onödan till Huldas i Harrstorp och Gabriel keramik som var stängdes för några år sedan. I närheten fanns också Råsnäs konfektyrer, det var ett blindskott. Fattar inte hur den kommit med i boken. Men Pataholm stod kvar och det var trevligt. https://sv.wikipedia.org/wiki/Pataholm

Efter att ha inventerat intressanta orter och företeelser i Dalsland så har vi konstaterat att september inte är rätt tid för en upptäcktsfärd.
Vi skjuter på resan till nästa säsong, vi överger inte tankarna om att besöka Dalsland.

Efter att ha inventerat intressanta orter och företeelser i Dalsland så har vi konstaterat att september inte är rätt tid för en upptäcktsfärd.
Vi skjuter på resan till nästa säsong, vi överger inte tankarna om att besöka Dalsland.
Jag har också märkt att norrut tar säsongen slut tidigare så bästa tips nu är åka Halland eller Skåne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen