• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tyskland 2024

Weihenstephan, die älteste Brauerei der Welt, seit 1040.
Ligger i Freising på ett litet berg och hör till tekniska högskolan i München. Jag sommar jobbade där 2 somrar runt 1968 dock inte på bryggeriet. Men det var bra att känna någon, anställda fick nämligen 25 liter öl hemkört i veckan plus att dom fick kuponger för gratis öl på näringsställen. Kan inte tänka mig att det är så idag. Weihenstephan rymde alltså bryggeriet, en bryggeriutbildning men även trädgårdsodling (jag jobbade ena sommaren på "Futtermittel Labor") och ett stort mejeri där jag stod en sommar och saltlake behandlade Tilciter ostar.

Weihenstephan, die älteste Brauerei der Welt, seit 1040.
Ligger i Freising på ett litet berg och hör till tekniska högskolan i München. Jag sommar jobbade där 2 somrar runt 1968 dock inte på bryggeriet. Men det var bra att känna någon, anställda fick nämligen 25 liter öl hemkört i veckan plus att dom fick kuponger för gratis öl på näringsställen. Kan inte tänka mig att det är så idag. Weihenstephan rymde alltså bryggeriet, en bryggeriutbildning men även trädgårdsodling (jag jobbade ena sommaren på "Futtermittel Labor") och ett stort mejeri där jag stod en sommar och saltlake behandlade Tilciter ostar.
Jag vet. Det jag vill ha sagt i min text är när man besöker olika anläggningar så får man information av guiderna, Antingen det äldsta eller det störst. Kan t o m med säga det är det största i världen. Det kan vara olika saker som här bryggeri, grottor, kyrkor m.m.
Men det är väl för att imponera på turisterna.

se Tack för ditt inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen