• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tyckte gasolpriset var billigt

Hasseg

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Karlstad
Hej
Först så letade jag efter någon forumdel med tipstråder men hittar ingen
Men till saken. I dag var jag till Lööf gasol i Karlstad för att få min pa11 utbytt (revision av flaskan)
man letade upp en helt oavvänd flaska åt mig. Sedan skulle jag betala kostade 365:-
Jag tyckte det var billigt. Där jag brukar fylla upp flaskor så är det dyrare.
Så är ni Karlstad så tror jag inte man fyller billigare någon annanstans här?
 
Nu kör jag med LPG flaskor och fyller på Gasolfyllarna på Ilanda när vi är i Karlstad. Dom brukar också ha bra priser på fyllning av flaskor.
Ja det är där jag fyller också bor i Skåre, men enligt hemsidan tar man 409:-. Jag var tvungen få min flaska bytt pga an det var gammal över 10 år sedan den var på revision och det gör han inte på gasolfyllerna i skåre. Annars är dom bra där
 
Jag har "själv-tankbara" LPG flaskor, fyllde i Italien, 0.64Euro/liter => 0.64 × 12kr/Euro × 22liter = 169kr
På Preem i Frölunda, 12.8kr/liter => 12.8 x 22 liter = 282kr.
Det kostade ju en hel del att installera, så det kan man nog inte räkna hem så snabbt, utan det är för oss så mycket smidigare o hitta tankställen, speciellt i Italien.
I Sverige o Tyskland har jag tankat LPG själv, men i Italien där det för övrigt heter GPL får man oftast inte tanka själv, utan det står en vid pumpen som gör detta.
Mvh
Anders
 
Senast ändrad:
Tillåt en avvikelse.
Pratade med en pizzaägare som inte får ha gasol i sin pizzeria eftersom den ligger i bottenvåningen i ett hyreshus.
Lite knepigt när alla husbilar nästan utan undantag har ganska många liter gas.
Växte upp med stadsgas det var inga problem utom när min mor skulle tända den antika tvättmaskinen då smällde det ofta.
I Ryssland har man stadsgas överallt och det händer med jämna mellanrum en explosion som ibland får ett helt hyreshus att rasa ihop, man har inte så mycket ordning och reda.
Vi hade en tråd om vägning av flaskor vid fyllning Gasolfyllarna i Norrköping väger flaskorna när de fyller. Det gjorde man ju inte på vissa ställen i Spanien. Hur är det väger man överallt vid fyllning i Sverige vilket man borde?
 
Var och fyllde upp en pk10 hos gasol esset Skåneporten utmed E4an Örkelljunga idag
Pris 320 kr.
Ligger alldeles in till E4 och rv 24
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen