• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

TV för noviser

Courage

Välkänd medlem
Medlem
Efter 10 år i samma bil, har någon fått för sig att TVn skall användas.
Satellit o dyligt är det inte tal om.
På taket finns nån antenn.
TVn har nog INTE internet - men har hdmi o usb scart ingångar
i hushållet finns både chromecast o appleTV.
Så inbillar jag mig att vissa campingar har TV tillgänglighet - ska man ha med egen sladd? vilka ingångar ska man ha då?
Vi Streamar TV hemmavid på apple TV.

vad används - för o nackdelar
chromecast versus - apple tV - vilket drar minst data?
finns det nån möjlighet att få ut nåt ur TV-antennen - eller är allt nersläckt.

(för chromecast resp apple TV - hur mycket behöver configureras om - password till nätet ? några problem?

Erfarenheter?

Senast ändrad:
Efter 10 år i samma bil, har någon fått för sig att TVn skall användas.
Satellit o dyligt är det inte tal om.
På taket finns nån antenn.
TVn har nog INTE internet - men har hdmi o usb scart ingångar
i hushållet finns både chromecast o appleTV.
Så inbillar jag mig att vissa campingar har TV tillgänglighet - ska man ha med egen sladd? vilka ingångar ska man ha då?
Vi Streamar TV hemmavid på apple TV.

vad används - för o nackdelar
chromecast versus - apple tV - vilket drar minst data?
finns det nån möjlighet att få ut nåt ur TV-antennen - eller är allt nersläckt.

(för chromecast resp apple TV - hur mycket behöver configureras om - password till nätet ? några problem?

Erfarenheter?
Det är denna du ska ha,suveränt bra ,var själv tveksam men valde att prova, smarttv är inget alternativ denna är helt enkelt bättre,kopplas på hdmi samt kräver ström vi usb,båda har jag på min osmarta tv.
Android system ,du laddar ned appar tex. Svtplay, jag har boxer hemma och kör då Tele2play och får alla kanaler som finns hemma.
Stickan har även cromecast så för att spara data kör jag svtplay ibland,den går att ställa ned till 0.5GB timmen, medan Mistick drar närmare 2GB.
Den har även fungerat på ställplatser med bra wifi men det har inte alla.

Kan även vara att ni har en äldre tv som inte klarar mpeg4
och i så fall, vad kan vi INTE göra? (ska leta bruksanvisning - TVn är nog 10 år.
Det är denna du ska ha,suveränt bra ,var själv tveksam men valde att prova, smarttv är inget alternativ denna är helt enkelt bättre,kopplas på hdmi samt kräver ström vi usb,båda har jag på min osmarta tv.
Android system ,du laddar ned appar tex. Svtplay, jag har boxer hemma och kör då Tele2play och får alla kanaler som finns hemma.
Stickan har även cromecast så för att spara data kör jag svtplay ibland,den går att ställa ned till 0.5GB timmen, medan Mistick drar närmare 2GB.
om man redan har en chromecast, vad tillför denna tror du (för att inte belamra med alltför mycket pryttlar)

och i så fall, vad kan vi INTE göra? (ska leta bruksanvisning - TVn är nog 10 år.

om man redan har en chromecast, vad tillför denna tror du (för att inte belamra med alltför mycket pryttlar)
Jag slängde min cromecast och skall göra samma sak på tvn hemma,med Mistick får du upp menyer på dina tv-program allt med en enkel fjärrkontroll,det är så mycket bättre och enklare än cromecast,enda sättet är nog att prova för att se skillnaden.

Även vi nyttjar denna sticka. Det är helt klart den bästa produkt vi har använt för vårt TV tittande. Vi har en projektor med inbyggd högtalare och batteri. Den orkar även driva stickan via sin USB port. Detta innebär att projektorn är helt trådlös att ta med sig dit man vill, så länge batteriet att ström ;)

//Jocke

Android TV 9.0 som Mi Stick benytter er det samme som i Android Smart TV. Den finnes i 2 varianter HD og 4K, HD er mer enn bra nok for mindre skjermer og halve prisen av 4K utgaven. Den kan og benyttes med Cromcast.

Kul - vi har flyttat oss hemifrån där jag vet det inte är mycket till mottagning - o si där fick vi in svt1 2 4 barn, kunskap . HD, så lite pixlat.
men kul så långt.
(vi fick kämpa för att få ner TVn ur skåpet - inte lätt när man inte gjort det) - de övriga kommer sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen