• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Värme - Gas Truma felkod E508H

Käehne4363

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Holstebro
Jeg har en Truma Combi varmer og varmtvand i et. Dertil et CP plus panel.

Varmen virker fint. Vamt vand starter fint og symbolet blinker som tegn på at vandet varmes. Jeg kan mærke at Truma Combi bliver varm.

Men så snart symbolet stopper at blinke som tegn på ret temperatur på vandet, så kommer fejlkoden E508H.

I brugsanvisningen er koden ikke nævnt. Jeg har på nettet fundet en fortegnelse der siger at der kan være fejl på solenoiden, men jeg forstår ikke hvad der menes med det.

Jeg kan nulstille fejlkoden, men så snart vandet er varmt næste gang, så kommer fejlkoden igen.

Har nogen viden om den fejlkode og måske en ide til løsning
 
Lösning
Her kommer så en opdatering!

Autoriseret Truma reparatør har uden held brugt flere timer på at finde årsagen til fejlen. Der er også anvendt et Truma diagnosticeringsprogram uden held. Der har været kontakt til en regional trumamedarbejder, der i sin tur har kontaktet hovedkontoret. Men ingen af delene kunne identificere årsagen til fejlen.

Truma har per kulance udskiftet varmeren til en ny varmer, der nu virker som den skal uden fejlkode. Truma ville gerne have den fejlramte varmer retur, så de kan teste yderligere for at finde fejlen.

Jeg har betalt for 5 timers arbejdsløn for test og udskiftning, hvilket jeg synes er fair.

Edit for at tydeliggøre:
Forsøgt med ny printplade. Det hjalp ikke, så den gamle sat i igen.
Nyt kabel...
Tolkar felkoden som att joniseringsspänning finns i standby-läge därför att magnetventilen inte stängt gasflödet. Med andra ord så brinner lågan när den borde stängts av magnetventilen när vattentempen uppnåtts.
Så antingen något fel på magnetventilen eller på elektroniken som styr den.

Det är min tolkning av felkoden men jag kan ha fel här.
 
Har du provat att göra bilen strömlös både 220v och 12v så kallad Norsk reset hjälpte på min gamla bil när det hände hade också den felkoden hände endast en gång.
 
Jeg har kun 220V når min inverter er tændt og det er ikke forbundet med varmeren. Altså aldrig landstrøm.
I forbindelse med nulstilling af fejlkoden har jeg flere gange trukket sikring i EBL i omkring 15 minutter og derefter startet forfra med indstilling af CP Plus panelet. Det tænker jeg er det samme som at fjerne et kabel fra bodelabatteriet.
Hver gang er fejlen kommet tilbage, men først når vandet var tilstrækkeligt varmt
 
Her kommer så en opdatering!

Autoriseret Truma reparatør har uden held brugt flere timer på at finde årsagen til fejlen. Der er også anvendt et Truma diagnosticeringsprogram uden held. Der har været kontakt til en regional trumamedarbejder, der i sin tur har kontaktet hovedkontoret. Men ingen af delene kunne identificere årsagen til fejlen.

Truma har per kulance udskiftet varmeren til en ny varmer, der nu virker som den skal uden fejlkode. Truma ville gerne have den fejlramte varmer retur, så de kan teste yderligere for at finde fejlen.

Jeg har betalt for 5 timers arbejdsløn for test og udskiftning, hvilket jeg synes er fair.

Edit for at tydeliggøre:
Forsøgt med ny printplade. Det hjalp ikke, så den gamle sat i igen.
Nyt kabel mellem varmeren og CP plus panelet hjalp heller ikke
Forsøgt med nyt CP plus panel hjalp heller ikke
Diagnostik program på PC hjalp heller ikke, men bekræftede at:
Fejlen vistes på panelet så snart varmt vand havde nået korrekt temperatur
 
Senast ändrad:
Lösning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen