• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Notis Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Transportstyrelsen har beslutat att avveckla appen Mina fordon under hösten 2025.
Vissa funktioner i appen har redan stängts ner och appen kommer snart att tas bort från både Apple App Store och Google Play, vilket innebär att inga nya användare kan ladda ner den framöver.

Bakgrunden till beslutet är att appen är föråldrad och inte längre uppfyller grundläggande krav från Apple och Google.
Dessutom finns det brister kring informationssäkerhet och identifiering vid ägarbyte, vilket har lett till återkommande kritik.
Eftersom Transportstyrelsen nu erbjuder motsvarande tjänster via sin webbplats – som är responsiv och fungerar bra även på mobiltelefon – bedömer myndigheten att det är rimligt att stänga ner appen.

Alla tjänster som tidigare funnits i appen, som ägarbyte, påställning och sökning av fordonsuppgifter, finns nu tillgängliga via Transportstyrelsens e-tjänster på webben, exempelvis via Mina sidor och Fordonsuppgifter – sök med registreringsnummer

Läs mer via denna länk, klicka här:

1746433852672.jpeg

Riktigt tråkigt, gillar appen skarpt :confused:
Ta upp Transportstyrelsen Mina Sidor i Chrome på telefonen/mobilen eller plattan, klicka på de 3 punkterna överst till höger och välj Lägg till på startskärmen (något annorlunda på en iFån/padda) så har du den likt en app på din hemskärm/startskärm (var du nu väljer att lågga den).
Exempel:

Screenshot_20250506_150125_One UI Home.jpg Screenshot_20250506_150159_Chrome.jpg Screenshot_20250506_150737_Chrome.jpg

Som en native app nästan. Logga in med Bankid så är du igång.

Anm. Det fungerade inte att spara exakt den sida jag lade in som bild 2 ovan, jag fick spara webbsidan steget innan den (bild 2 är inne i inloggningsdialogen). Så, det blir ett extraklick, "Gå till tjänsten", allra först.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen