• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tröttnat på fricampare

Jag tycker inte det är okej, men det blir konstigt när dom är rädda att markägaren ska sätta upp bommar.
Om dom nu är bästa kompis med markägaren så dom ger sken av i inslaget då dom har samarbetat med att sätta upp förbudsskyltar/trästockar så borde dom ju kunna få en nyckel till bommen. :unsure: :ROFLMAO:

Konstigt nog var det inga problem om vanliga bilar körde över rötterna!
Jag tror inte hela sanningen kom fram i inslaget.
 
Jag har för mig, att man sällan bör kategorisera en grupp människor på det sätt som vi husbilister i förekommande fall svartmålas i media.
Tyvärr saknar vi en organisation som aktivt jobbar / lobbar för ”vår sak” och bemöter dylika påhopp, som egentligen inte är mer än några få personers ”tyckande…
Man törs f-n i mig snart inte parkera någonstans med husbilen…,
för att spetsa till det.😉

Har just parkerat husbilen för att tillbringa natten i ett ombonat hus i Klövsjö och för säkerhets skull har ägaren anmält detta för kännedom till föreningens medlemmar.

Hade man behövt göra detta, om det hade gällt en personbil? Nej, inte ens om vi hade åkt i en minst lika stor amerikanare av typ Oldsmobile eller liknande…
Det är skillnad på skit och pannkaka…😳
 
Häromdagen var vi in till Östersund med husbilen för att bunkra upp lite godsaker på Ica Maxi
och jag kunde inte låta bli, att ta en ögonblicksbild över ”våra” reserverade P-rutor,
där vi husbilister faktiskt tillåts parkera upp till 24 tim, vilket i sig är helt suveränt.

Ja, det är tydligen också attraktiva platser även för fler och
jag gillar (?) parkeringen med släpet, som totalt tar upp fem rutor. 😉

Svärmor hade bl.a ett gammalt talesätt, som kanske passar här,
”att även de vises höns kan ibland värpa i nässlorna…”

Det är inte bara husbilister som tycks göra fel…

51048503-3D04-40F2-A21D-9CEB8DB2CD92.jpeg
 
Jag har för mig, att man sällan bör kategorisera en grupp människor på det sätt som vi husbilister i förekommande fall svartmålas i media.
Tyvärr saknar vi en organisation som aktivt jobbar / lobbar för ”vår sak” och bemöter dylika påhopp, som egentligen inte är mer än några få personers ”tyckande…
Man törs f-n i mig snart inte parkera någonstans med husbilen…,
för att spetsa till det.😉

Har just parkerat husbilen för att tillbringa natten i ett ombonat hus i Klövsjö och för säkerhets skull har ägaren anmält detta för kännedom till föreningens medlemmar.

Hade man behövt göra detta, om det hade gällt en personbil? Nej, inte ens om vi hade åkt i en minst lika stor amerikanare av typ Oldsmobile eller liknande…
Det är skillnad på skit och pannkaka…😳
Nu får Ni Ursäkta, vilka påhopp på Husbilsåkare?
Är ju totalt helt Sanning att Vi som kör Husbil tycks sakna den mest elementära gnutta förstånd, är märkligt att Vi kör in i skogsplanteringar
kör ner genom skog till stränder, bygger eldningsplatser av stenar som vi bryter upp, vissa av oss tycks ha med oss spett för att kunna få upp stenar, motorsåg tycks vara väldigt vanligt tillbehör i Husbilen har dock inte sett det i tillbehörs katalogen...
Har tidigare skrivit om kompisen utanför Sandviken som upplät plats vid en sjö, men var tvungen att slå igen då folk betedde sig som Vildsvin eller ännu värre då inga svin inte ens vilda slänger vuxenblöjor och sopor överallt eller tömmer WC tanken i lingonriset som Vi Husbilsåkare gör..
Vi kommer inom 5 år att totalt vara utestängda från allt vad vi kallar fricamping heter speciellt söder om Mälardiket, finns redan en app Eremit där markägare upplåter mark för "betald fricamping" man betalar 300.- per natt för att få stå ensam i naturen.
OKAY Du som tar illa upp av ovanstående, jag drar alla över en kam, och Du⚠️ som känner Dig träffad av inlägget... det var meningen! :cool:
 
Häromdagen var vi in till Östersund med husbilen för att bunkra upp lite godsaker på Ica Maxi
och jag kunde inte låta bli, att ta en ögonblicksbild över ”våra” reserverade P-rutor,
där vi husbilister faktiskt tillåts parkera upp till 24 tim, vilket i sig är helt suveränt.

Ja, det är tydligen också attraktiva platser även för fler och
jag gillar (?) parkeringen med släpet, som totalt tar upp fem rutor. 😉

Svärmor hade bl.a ett gammalt talesätt, som kanske passar här,
”att även de vises höns kan ibland värpa i nässlorna…”

Det är inte bara husbilister som tycks göra fel…

Visa bilaga 41677
Det är ju ett bra bevis på att det inte bara er husbilsfolket som gör fel
 
Det är ju ett bra bevis på att det inte bara er husbilsfolket som gör fel
Nej inte bara HB ägare gör fel, just denna typ av parkering är annars mycket vanlig bland HB ägare som inte orkar parker på platser för långa fordon, 8-10 rutor blockeras ofta.
Fordon över 3500kg = tung lastbil ska väl egentligen inte parkeras på personbilsplats d.v.s max 3500kg.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen