• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tips: Smidig vattensil till diskhon i husbilen

Crevo

Ny Medlem
Medlem
Hej forumvänner!
Jag ville bara dela med mig av ett tips på en produkt som verkligen underlättat för oss i husbilen:

Dometic Vattenlås SMEW med gummi O-ring

freepik__background__23970.png

Det är en liten, men väldigt praktisk vattensil som passar de flesta diskhoar i husbilar och husvagnar – t.ex. från Kabe, Adria, Hymer, Carthago m.fl. Den har en gummi-O-ring som sluter tätt i vaskavloppet och en finmaskig sil som fångar upp smuts och rester. Väldigt smidigt om man vill slippa stopp och hålla rören rena.

Mått: 55x55x20 mm
Material: Kromad plast
✅ Enkel att rengöra
✅ Robust och hållbar

Jag beställde den härifrån för bara 219 kr:
🔗 https://hemsyd.se/products/vattenlas-smew-inkl-o-ring

Hoppas tipset kan vara till nytta för fler här i forumet!

Hej forumvänner!
Jag ville bara dela med mig av ett tips på en produkt som verkligen underlättat för oss i husbilen:

Dometic Vattenlås SMEW med gummi O-ring

Visa bilaga 46825

Det är en liten, men väldigt praktisk vattensil som passar de flesta diskhoar i husbilar och husvagnar – t.ex. från Kabe, Adria, Hymer, Carthago m.fl. Den har en gummi-O-ring som sluter tätt i vaskavloppet och en finmaskig sil som fångar upp smuts och rester. Väldigt smidigt om man vill slippa stopp och hålla rören rena.

Mått: 55x55x20 mm
Material: Kromad plast
✅ Enkel att rengöra
✅ Robust och hållbar

Jag beställde den härifrån för bara 219 kr:
🔗 https://hemsyd.se/products/vattenlas-smew-inkl-o-ring

Hoppas tipset kan vara till nytta för fler här i forumet!
Men kvaliten är kass, krombeläggningen på utsidan lossnar blir vassa flagor,har haft denna i två bilar fått byta med jämn mellanrum.

Jag kan tyvärr instämma. Urusel kvalitet och svindyr för att vara en bit extremt smäckig plast.
SMEW har tillverkat exakt samma skitprodukt sedan före 2010 och folk byter ut dom på löpande band. Ingen förbättring av kvaliteten under åren heller så SMEW ser det uppenbarligen som en rullande kassako med hög marginal och skiter fullständigt i oss.
Det finns dom som skriver ut egna istället.

Jag har också köpt en ny hos Hemsyd som förmodligen har det lägsta priset av alla på nätet. Annars kan den ligga på runt 4-500:-.
Jag tror även att den bara passar i SMEWS hoar och följer med när hon/bilen är ny så om man inte har en i sin bil redan så är det förmodligen för att tidigare ägare kastat ut skiten när den gått sönder och sen vägrat köpa en ny.

Förlåt Crevo, menar inte att dissa ditt tips men jag blir bara så irriterad på att SMEW ockrar på en produkt som även skulle kunna vara hållbarare om dom bara ville. :)

Jag tyckte det var lite konstigt att första inlägget och hittills enda besöket på forumet är ett långt inlägg och en rekommendation om en butik och en produkt som sitter standard i bilarna och faktiskt bara egentligen är en reservdel. Tog mig friheten att googla och Vice VD för företaget bakom Hemsyd.se heter Ahmad Hussein.
Är det en slump att namnen är samma eller är det ett rent och skärt reklaminlägg för Hemsyd ?

Crevo, jag ser att du har varit inloggad efter mitt inlägg ovan och då även tackat i några av dom tidigare inläggen i tråden.
Ingen kommentar om mitt "påstående" dock...

Stämmer det att du är den Ahmad Hussein som är en av dom som ligger bakom hemsyd.se som du länkade till i första inlägget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen