• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tips på ställplats i södra Sverige

JohanÖ

iAdmin
Admin medlem
Medlem
Ort
Karlstad
Hej,
då var det dax för mitt första inlägg på detta forum. Jag och min fru har tänkt att åka i södra Sverige veckan innan påsk. Vi har tänkt att ta ett par nätter på Lögnäs gård och även några på Bananpankakan. Är det någon av er som har tips på ytterligare ställplats i Skåne/Bleking/Småland? Eller någon trevlig fricampingsplats. Vi har en bil som är gjord för fricamping så det är inte nödvändigt med el/toa/dusch mel måste erkänna att jag är lite bekväm (men inte värre än att jag klarar mig utan yttre bekvämligheter).

så, är det någon som har ett guldkorn eller tips?
 
Håller med Birglas om Nogersund. Går också att ta en härlig promenad bort mot Hällevik och köpa någon god fisk.

Kör ni sedan österut så anländer ni Karlshamn och vid denna årstid så ta sikte mot Sternö och Boön. Där kan ni njuta av många härliga promenader längs med havskanten och njuta av historiens vindar. Stannar ni i Karlshamn så kan ni besöka Rockys bageri med underbart goda frallor. Är ni där på kvällen så passa på att gå på Terrassen. Ser inte mycket ut för världen men riktigt god mat.

Lite till Österut så kommer ni till Ronneby och där kan ni bo vid hamnen och sedan gå upp mot Ronneby brunn och brunnsparken. Glöm inte att ta en fika på Wienercafet.

Bosse tipsade om Tjuraviken som är fint. Har ni behov av att tömma och fylla vatten så kan ni ta in på en mysig ställplats som heter Vindhaga ställplats och som också ligger på Hasslö.

Karlskrona kan bjuda på en central ställplats med stadens alla begivenheter.

Norröver så har ni en fin plats i Ingelstad. En fin plats vid sjön och det kan då bjudas på lugn och ro och en del promenader runt sjön.

Växjö har en tråkig central plats men om ni står där så passa på att gå runt södra Bergundasjön och passa också på att besöka den indiska restaurangen i staden.

Detta var lite tips om Blekinge och något enstaka om Småland.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen