Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Riol är nog stängt så här års, bättre med Ställplatsen i TrierHej,
Bara gjort den trippen en gång (vintern 2018-2019).
I Frankrike hade vi otur (klantiga) med stängda Ställplats/Campingar, så det gäller att kolla öppettider.
I Tyskland står vi ofta (kört en i Tyskland) i;
- Rendsburg
- Greven
- Riol
Lycka till med resan, vart i Spanien ska ni?
Vi har skjutit fram husbilsåkandet till mitten av mars I stället. Vargavinter och dåligt väder i Tyskland och Frankrike är orsaken. Funderade ett tag på allvädersdäck, men vi tycker inte om den typen av däck. Får se om vi nöjer oss med att resa till södra Frankrike som längst.
När vi åkte till Spanien (2018 december) så valde vi Europeiska friktionsdäck. Det ångrar jag inte, de gick så lätt och bra så jag kommer byta till dessa på min nuvarande husbil. Vi hade en Hymer T708SL, 4500kg och bränsleförbrukningen landade på 1,04 l/mil (800 mil)Vi har skjutit fram husbilsåkandet till mitten av mars I stället. Vargavinter och dåligt väder i Tyskland och Frankrike är orsaken. Funderade ett tag på allvädersdäck, men vi tycker inte om den typen av däck. Får se om vi nöjer oss med att resa till södra Frankrike som längst.
På förra husbilen hade jag sommardäck oxå, (satt på eftersom den köptes ny) men på min nuvarnde kommer jag byte sommardäcken (de är för gamla) till Europeiska friktionsdäck från Nokian (WRC).Har du europeiska friktionsdäck året runt då? Många varnar för att allvädersdäck har dåligt grepp vid t.ex undanmanövrer.
Håller på att planera lite för hösten 2024 då åker ner för andra gångenKan jag få tips på bra övernattningar under resan ner till Spanien skulle jag vara tacksam. Vill spara på gasol så platser med el- stolpe behövs. Tänkte också fråga om någon nyligen fyllt svenska tuber i Freiburg. Går det fortfarande?
Vi installerade 2st Alugasflaskor med yttre påfyllning, fungerade perfekt för oss. Har man Alko-chassi så är en separat tank som hängs på chassiet rätt nice alternativ.Vi tänkte sätta in lpg, så man är lite friare.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons