• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Telia på svarta listan

Har dåliga erfarenheter av telia de ville fortsätta min fars avtal fast i flera månader fast han gått bort. När jag sa att då får det skicka räkningarna till sankte per gick dom med på att avsluta.
Då fick jag betala två månadsfakturor så skulle de betala tillbaka, vilket de naturligtvis inte gjorde. Profitera på avlidna människor är skamligt. Aldrig mer telia.

De har ej ngt samhällsansvar längre. Vi har jobbat åt dom förr med kabelfel o dyl. Ja för ca 30 års sedan o då funkade allt. För några år sedan när vi skulle fixa en parkering vid vår idrottsplats så låg kabeln på gräset varvid vi grävde av den, vi ringde och sa att de skulle komma hit o laga. Ja det fixar vi om några dagar sa de. De som kom var ifrån Varbergshållet! Det tog en månad innan de kom och vad gjorde de då? Ingenting mer än skrotade allt internet, telefon. Det strulade till det så att vi ej hade kvar vår mail heller. Det var rätt frustrerande. ALDRIG MER TELIA

Det verkar som om de fortfarande tror att de har ett monopol och kan strunta i sina kunder. Deras service är fruktansvärt dålig och har så varit i många år. Aldrig mer Telia -Felia.

Skippade Telia nån gång på 90-talet när våra barn surfade med modem på nätet och teleräkningen skenade. Andra bolag erbjöd sk. ”flat rate”, alltså en fast kostnad för modemsurf, men inte Telia. Har nu Bahnhof till fibern och Vimla till mobilen, billigare än Telia och gissningsvis minst lika bra.

Jag har haft lite att göra med Telia i olika former och tycker det fungerat bra.
Inte billiga och inte smidigast men det har fungerat.

Klart oroväckande att man struntar i ARN. Tyvärr tror jag också att svarta listan börjar bli "omodern" och lever lite på lånad tid. Inget annat nytt finns heller som kan sätta samma press på företagen.
Som konsument blir det tuffare och tuffare..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen