• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problem Telenor Telia uppkoppling i Frankrike

Olof G

Välkänd medlem
Medlem
Jag är i Frankrike har problem med internet uppkoppling,mycket låga hastigheter på Telenor/Vimla, samtidigt kör jag Telia med full hastighet.
Samtliga min enheter är uppkopplade till samma mobilnät bra täckning 4/5G , provat byta nät,omstart osv. Telenor support har ingen förklaring.
Någon som är i Frankrike och kör Telenor eller Vimla?

Normalt bliver forbindelsen meget langsom når man har op rugt de GB data man har til rådighed i sit abonnement. Og det er ofte meget mindre emd det man har til rådighed i hjemlandet.
Har du undersøgt (kollat?) det?

Normalt bliver forbindelsen meget langsom når man har op rugt de GB data man har til rådighed i sit abonnement. Og det er ofte meget mindre emd det man har til rådighed i hjemlandet.
Har du undersøgt (kollat?) det?
Nej jag har inte kollat det, men jag har två kontantkort också Telia/Telenor 100GB på båda, och det skiljer väldigt mycket i hastighet.
Mitt mobilabonnemang har jag inte använt max data denna månad ,så det borde inte begränsa, samtidigt hade jag full hastighet i Beligien,Tyskland, det verkar mer som man inte har ett bra roamingavtal i Frankrike på Telenor

Noe en bør tenke på er at en oftest beholder det første nett en roamer med i hvert enkelt land. En kan restarte roaming ved å slå av og på enheten, den vil da velge det sterkeste nett på stedet som den får tilgang til. Dekningen for de enkelte operatører er veldig forskjellig hele tiden.

Noe en bør tenke på er at en oftest beholder det første nett en roamer med i hvert enkelt land. En kan restarte roaming ved å slå av og på enheten, den vil da velge det sterkeste nett på stedet som den får tilgang til. Dekningen for de enkelte operatører er veldig forskjellig hele tiden.
Jag har provat manuellt välja dom tre nät som är tillgängliga i Frankrike,men ingen skillnad.
Jag använder Telia och Telenor i samma router mot samma nät, ändå skiljer det 1-2Mb mot 100Mb för Telia

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen