Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden! Registrera ett gratiskonto här!
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Tips för livet i HusbilTänkvärt angående takmonterad AC
Att man inte ska/bör ersätta en befintlig taklucka med en AC är något som jag påpekat vid ett flertal tillfällen.
För den som gör en sådan installation kanske det fungerar med den reducerade ventilationen, men den som senare köper husbilen som begagnad kanske inte är medveten om att ventilationen inte uppfyller de ursprungliga kraven.
Att man inte ska/bör ersätta en befintlig taklucka med en AC är något som jag påpekat vid ett flertal tillfällen.
För den som gör en sådan installation kanske det fungerar med den reducerade ventilationen, men den som senare köper husbilen som begagnad kanske inte är medveten om att ventilationen inte uppfyller de ursprungliga kraven.
Jag vågar påstå att en klar majoritet av husbilar med takAC har den monterad i en borttagen taklucka, kanske inte många som tänker på detta som du skriver, men verkstäderna som monterar har ett ansvar också att påpeka problemet, om det nu är ett problem, då dom flesta husbilar har flera takluckor som är ventilerade.
Har man stora problem med kondens efter att monterat AC bör man öka ventilationen, precis som artikeln visar.