• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tänk vad lätt man blir påverkade och orolig…

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Borås
Det har snart gått 1 månad sedan jag installerade vårt lifepo4 batteri.
Det fungerar bra tycker vi.
Vi har lagt ut en video på YT när vi monterar den.
Igår kväll (lördag) får vi 2 inlägg utav 2 olika personer, så här skrev de
1. Har husbilen brunnit ner än 🤣

2. Friskt kopplat hälften brunnet🤣 lycka till

Från att jag tyckte det var roliga kommentarer till att hjärnan börjar spinna…. Oj vad har jag gjort för fel… tänk om husbilen brinner upp… osv….

Hur lätt påverkad är man inte,,
inte konstigt att många ungdomar mår dåligt när inte ens en 51 åring kan sluta tänka fel och katastrofer 😫🤔❤️
 
Lasseboy,
vi blir aldrig fria från tråkigheter, sorgligt men även sådant hör till livet. Lägg tid på positiva människor och deras kommentarer! Men jag kan berätta att jag själv (100% amatör) har anslutit 2 st. lifepo4 inkl. DC/DC laddning redan för 10 år då allt var i blöjstadiet och allt fungerar klockrent!

1728811788128.jpeg
 
Skit i dom där kommentarerna.
Troligen från fjantar som inte har något bättre för sig än att surfa runt och sprida dynga. Dom hade ju ingen saklig kritik heller.

Jag tycker du gjorde ett strålande jobb och en riktigt bra video som kan hjälpa många vanliga dödliga att våga ge sig på ett byte själva. (y)(y)(y)
 
Det har snart gått 1 månad sedan jag installerade vårt lifepo4 batteri.
Det fungerar bra tycker vi.
Vi har lagt ut en video på YT när vi monterar den.
Igår kväll (lördag) får vi 2 inlägg utav 2 olika personer, så här skrev de
1. Har husbilen brunnit ner än 🤣

2. Friskt kopplat hälften brunnet🤣 lycka till

Från att jag tyckte det var roliga kommentarer till att hjärnan börjar spinna…. Oj vad har jag gjort för fel… tänk om husbilen brinner upp… osv….

Hur lätt påverkad är man inte,,
inte konstigt att många ungdomar mår dåligt när inte ens en 51 åring kan sluta tänka fel och katastrofer 😫🤔❤️
Har du någon länk till din filmklipp
 
Vill bara klar göra att jag mår bra och allt är ok. Det jag bara vill berätta var att man lätt kan fastna i ord/text som man hör/läser och sen börjar det spinna i huvudet, det kan lätt bli en felaktig sanning om man inte kan urskilja verkligheten!

Trevlig söndag på er 👍❤️
 
Min gamla 35 åriga Herbet fick också en ansiktslyftning med lite nya prylar inkl. ett LFP batteri. Allt känns nu säkrare med ett LFP batteri som dessutom har en hel uppsättning med säkerhetsfunktioner inbyggt. Det hade inte mina tidigare bly batterier, inget BMS där inte. Lite smarta laddare och batteribevakning underlättar också. Med dom kan man också se om något fel är på gång eller bara ha lite kontroll på sin prylar. Bara positivt.

Något som kan få tankarna i spel är elstressen. Det tror jag många av oss känner igen.
Med lite moderna prylar försvann elstressen. Faktum är att jag har inte alls känt någon elstress i år.
 
Faktum er at LFP (LiFePO4) batterier er tryggere enn bly-syre da de ikke kan danne eksplosiv gass slik bly-syre kan gjøre ved overladning. Det eneste inne i batteriet som i teori kan brenne er litt kull i anoden, men det finnes ikke fritt oksygen i LFP i motsetning til i de fleste andre LiIon batterier hvor elektrolytten kan spaltes og gi fritt oksygen ved overladning og oppvarming.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen