Jag vet inte. Jag har slutat att importera filer.
Jag vill använda en annan app för att hitta platsen och välja "navigera till" och skicka koordinaterna till vald navigatorapp.
Det funkar till Sygic, Waze, Google maps, Here m.fl, men inte till coPilot.
Där för jag kopiera siffrorna och sedan klistra in dem i fälten. Det är för omständigt.
Märkligt. Har du verkligen kollat upp det? (Men man kanske måste ha CoP installerad?):
Appar som kopplar upp till CoPilot
Här screenshots från min mobil: i tur och ordning (de appar jag har), dvs. som från XX kopplar upp till Copilot för direkt navigering:
- CamperContact
- park4night
- Stellplatz-Radar (Promobil)
- Campervan.guide - Camping-app.Eu Pro
- Locus Map
Säger en som har bara en favoritapp, CoPilot. Av följande skäl:
- Funktionell heltäckande, och helt överlägsen, ruttplanering med waypoints/etappmäl, möjlighet att detaljstyra en rutt, t ex via vår karta Husbilsupplevelerser ?
- Exemplarisk hantering av egna POI-filer - valfria namn/ikoner, obegränsat antal POI-filer/platser per fil, med utmärkta sökfunktioner och gränssnitt
- Helt okay navigering med ruttförslag, möjlighet att styra vägen, varningar av olika slag inkl fartkameror, POI längs vägen etc, etc
Visst snubblar CoP ibland på vägvalet (liksom alla andra jag testat), men den anpassar sig snabbt om jag tvingar in den på annan/smartare väg.
Hade Sygic och iGO parallellt rätt länge, men underkänner båda helt och hållet. Waze och TomTom Go (Mobile), samma sak.
Ingen av dem inte ens i närheten av samma klass enligt min uppfattning.
Men smaken är som baken.
Och vanans makt är stor, en mur att kliva över om man byter och innan man vant sig.
Det kanske även gäller mej
Förtydligande - Exemplifiering
Egna POI-filer i min CoPilot, visas tillsammans med standard POIs enligt CoP:
Samma egna POI-filer finns i min Locus Map Pro, min favoritapp för reseplanering. Och den "lirar snyggt" med Copliot.
Locus Map planerar och bestämmer resmålen, CoPilot exekverar, tar hand om navigeringen.
PS/Edit. Glömde Locus Map, la till den ovan, dvs till appar som kopplar upp mot CoPilot för navigering. Även Locus Map hanterar egna POI-filer snyggt och prydligt. DS.