• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Notis Svea Husbilar fortsätter sin expansion

Svea Husbilar fortsätter att expandera genom att köpa Hobby Fritid i Tenhult.
Företaget har sedan tidigare köpt upp befintliga återförsäljare.
Nu expanderar de på den östra sidan av södra Sverige.

Mer hittar du i artikeln hos Husbil och Husvagn, lättast genom länken: eller hos hobbyfritid.se (https://www.hobbyfritid.se/erbjudande/svenska-husbilsgruppen-ab-forvarar-hobby-fritid-en-av-de-storsta-affarerna-i-husbilsbranschen/)
1731666668724.png

Företaget har sedan tidigare köpt upp befintliga återförsäljare.
Vilket företag har köpt upp vilka återförsäljare?

Jag hade för mig att företaget i Tenhult sedan många år är en återförsäljare bland många andra, och att agenturen för husbilarna sköttes av Forsbergs.

Agenturen för husvagnarna sköts ju sedan flera år av Hobby Wohnwagenwerk Ing Harald Striewski GmbH i Jönköping, och det är är möjligt att detta företag övertagit agenturen även för husbilarna.

Pålle

Vilket företag har köpt upp vilka återförsäljare?

Jag hade för mig att företaget i Tenhult sedan många år är en återförsäljare bland många andra, och att agenturen för husbilarna sköttes av Forsbergs.

Agenturen för husvagnarna sköts ju sedan flera år av Hobby Wohnwagenwerk Ing Harald Striewski GmbH i Jönköping, och det är är möjligt att detta företag övertagit agenturen även för husbilarna.

Pålle
Jag uppfattar det som att Svea sen tidigare köpt upp Hobby återförsäljare, Kabe flyttade från Tenhult och tog över Öggetstorps anläggningen och Holmgrens Fritid tog över Kabes anläggning i Tenhult. Samt att agenturen för Hobby husbilar ligger hos Forsbergs.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen