Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Köpte på Swebolt i Norrköping Gängstång M16x1,5 för ca ett år sedan.Söker styrpinne M16-1,5 när man byter hjul, på Fiat tex så är det hjulbult vilket kan vara ganska tungt har letat som f--n men inte hittat, har inga kontakter som kan svarva eller, någon som kan tipsa.
Har funderat på en sån och jag har gängstång men helst utan gängor på den delen som styr skaver alu,fälgen, finns att köpa i sats till det facila priset av 800:-Menar du en bit Gängad Stång M16x1,5mm?
Isf finns det i metervara på jättemånga ställen.
Typ den lokala järnaffären.
Googlade nyss "Gängstång M16x1,5".
Fick 640 träffar på svenska
Vanliga stigningar är 2,0. 1,5. 1,0.
Kapa lagom lång bit.
Skapa 2 platta ytor i ytteränden = skiftnyckel-fattning
Kona även ytteränden efter behag,
mha liten vinkelslip och välkalibrerat ögonmått
Hoppas jag har uppfattat din fråga rätt...
Jag kapade en överbliven hjulbult omedelbart nedanför kona och 6-kant och gjorde sedan ett mejselspår med bågfilen. Så nu har jag en styrpinne som visserligen är ganska kort men har en yttre del utan gängor. Går bra att gänga in för hand men mejsel underlättar när den skall demonteras.Har funderat på en sån och jag har gängstång men helst utan gängor på den delen som styr skaver alu,fälgen, finns att köpa i sats till det facila priset av 800:-
Så får det bli hjulbult har jag gott om, köpte 6st alufälgar och det låg en påse med 10 bult i varje fälgkartong.Jag kapade en överbliven hjulbult omedelbart nedanför kona och 6-kant och gjorde sedan ett mejselspår med bågfilen. Så nu har jag en styrpinne som visserligen är ganska kort men har en yttre del utan gängor. Går bra att gänga in för hand men mejsel underlättar när den skall demonteras.
Vill nog ha lite längre en vad hjulbulten är.Krympslang för att skydda fälgen
Bra ide till närmaste järnaffär "tänkte inte på det"Såga bort sexkanten, såga ett spår i änden för flat skruvmejsel.
Exempel, finns var som helst.
Skruv M16 Blankförzinkad Delgängad - Materialexperten
Letar du efter skruv? Köp Skruv M16 Blankförzinkad Delgängad här till rätt pris och snabb leverans. Vi har ett enormt sortiment. Välkommen med din beställning!materialexperten.se
Är det inte bättre att leta efter skruv i önskad dimension, så att man får en pryl med gängor? ("Bult" är ju en slät, rund stång...)Finns bult på Swebolt i Norrköping. Ring och kolla dom har det mesta i bult.
Rätt skall vara rättÄr det inte bättre att leta efter skruv i önskad dimension, så att man får en pryl med gängor? ("Bult" är ju en slät, rund stång...)
Pålle
Många har försökt, men branschen vill inte lära sig.
Ni får läxa upp branchen som kallar detta bult
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons