• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Stödben till en Adria 2015

Rogge71

Ny Medlem
Medlem
Hejsan alla duktiga och kunniga människor.
Jag har ett problem.
Jag vill ha stödben på min adria från 2015 men jag vet ej vilka man kan köpa och sätta på. Där av jag skriver här för att höra om där är någon som vet vilka man kan ha och köpa som passa min husbil.

Mvh Rogge

Jag har ett problem.
Jag vill ha stödben på min adria från 2015 men jag vet ej vilka man kan köpa och sätta på. Där av jag skriver här för att höra om där är någon som vet vilka man kan ha och köpa som passa min husbil.

Mvh Rogge
Hej. Vilken typ hydraulstödben eller elektriska stödben eller manuella som du får veva själv.
Mvh Umebo

Jo det har jag gjort och fått en massa olika och vissa säger att just vissa av dom passat ej.
Så chassit är Fiat och märke skrev jag ju innan Adria.
Modell är Sonic I700.
Är det hydrauliska stödben du avser, så passar i princip alla, det finns adapters som är avpassade för chassit.

Om du har AL-KO chassi och vill ha vanliga med vev till bakänden kan du följa denna länk för mer info: Stödben
Man får välja modell efter hur högt över marken ramen ligger men det är ju enkelt att mäta upp.
När du vet vilken modell så finns det massor med av nätbutiker att beställa från. Det finns färdiga hål i ramen så det är bara att bulta dit.

För att kontrollera om du har AL-KO chassi kan du snabbt titta under bilen för att se vad du har för fjädring i bak. Har du gamla klassiska långa bladfjädrar bakom hjulen på varje sida så har du inte AL-KO chassi och det blir lite klurigare.

Spesielt klurig er det at Fiat har flere chassivarianter som er benyttet for husbilspåbygg. Billigste er en plateramme som trenger påbygget for å være stivt nok, via en normal h-ramme til en lav-ramme. Om jeg husker rett så er det kun h-rammen som kan ha stødben av Fiat sine egne. ALKO AMC stiller egne krav til hydrauliske og elektriske da det er begrenset hvor mye hvert ben kan løftes om gangen.

Jag har ett problem.

Mvh Rogge
Hej.
Har själv en Adria Coral s670sl med fabriksmonterade stödben.De är bultade i chassit.Så en Adria handlare bör kunna hjälpa dig vilka du skall ha.
Mvh.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen