• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Artikel Stå gratis över natten - Norska Nortrip snart i Sverige!

Stå gratis över natten med ny guide!

Nortrip liknar de väletablerade konceptet, som franska France Passion eller italienska Agricamper.
Det går ut på att man för en engångssumma får rätten att sedan stå gratis hos alla vingårdar, bondgårdar eller liknande som är anslutna till systemen.

Mer info hittar du via länken, hos Husbil o husvagn eller hos nortrip.no.

1734784550717.png

Stå gratis över natten med ny guide!

Nortrip liknar de väletablerade konceptet, som franska France Passion eller italienska Agricamper.
Det går ut på att man för en engångssumma får rätten att sedan stå gratis hos alla vingårdar, bondgårdar eller liknande som är anslutna till systemen.

Mer info hittar du via länken, hos Husbil o husvagn eller hos nortrip.no.

Visa bilaga 43694
Varför betala 800 Skr om året för detta som man hittar gratis i massor av appar och kartor..

Varför betala 800 Skr om året för detta som man hittar gratis i massor av appar och kartor..
Skillnaden är väl att man står på en gård med en del faciliteter. I Italien tex kan få man stå på en vingård, där det finns tillgång till toa, dusch etc.

Men absolut, så är detta inte för alla.
Se det mer som ett komplement. Detta är nog mer en konkurrent till ställplatser där man betalar per dygn - här är det en årsavgift.

Ja sen bygger modellen på att vi förhoppningsvis köper andra tjänster eller varor av dom som tillhandahåller platserna.
Dom där 800:- vi betalar går troligen oavkortat till dom som driver Nortrip. Värdarna förväntas leva på extratjänsterna/merförsäljningen sålda på plats.

Är man riktigt ekonomisk, läs snål, så kan man pröjsa 800:- för ett helt år sen stanna gratis på ordnade platser och helt strunta i att köpa något. Om man nu har samvete för det..

Ett bra och smart alternativ som förhoppningsvis inte missbrukas

Ja sen bygger modellen på att vi förhoppningsvis köper andra tjänster eller varor av dom som tillhandahåller platserna…

…ett bra och smart alternativ som förhoppningsvis inte missbrukas
Helt rätt @Roger67 , precis så det är tänkt att fungera. Sedan finns det så klart ”missbrukare” även här.

I de länder där fricamping inte är lika enkelt som här i Sverige, är det ett grymt system.
Har man en större bil, kan det vara fördelaktigt att kolla upp tillfartsvägarna till stället.

Ja sen bygger modellen på att vi förhoppningsvis köper andra tjänster eller varor av dom som tillhandahåller platserna.
Dom där 800:- vi betalar går troligen oavkortat till dom som driver Nortrip. Värdarna förväntas leva på extratjänsterna/merförsäljningen sålda på plats.

Är man riktigt ekonomisk, läs snål, så kan man pröjsa 800:- för ett helt år sen stanna gratis på ordnade platser och helt strunta i att köpa något. Om man nu har samvete för det..

Ett bra och smart alternativ som förhoppningsvis inte missbrukas
Är man Ekonomisk eller som Du anser: Snål!
Då står man Gratis över allt i alla länder, finns alltid platser att stanna över en natt.
Sedan om man vill ha hålligång, vinprovning, ölhävning eller övernatta mitt i "smeten"
då betalar man.
France passion hade vi 2018 i Frankrike, utnyttjade flera Bonngårdars faciliteter och ett par vingårdar men fricampade mestadels.

Nja snål tycker jag nog att man kan klassas som om man medvetet utnyttjar ett koncept som Nortrip enbart för att stå gratis och utan att köpa något annat där.
Lite som att kryssa runt bland matvaruaffärerna och bara äta av provsmaket utan att köpa något alls i affärerna :) .

Att vara ekonomisk är ju något annat precis som du är inne på.
Jag sorterar in mig själv i facket "ekonomisk" och hoppas jag inte anses som snål av andra :unsure:

Gillar konceptet, men utnyttjar det inte.

Stannade ofta på vingårdar som bl.a även finns med i Campercontact och andra gratisappar. Men för min det blir det alltid dyrt då jag inte kan låta bli att köpa alleles för mycket och sedan ha svårt att hinna med att dricka upp det. Gillar nästan bättre Moseldalen med billiga ställplatser och vingårdar i närheten som man besöker då och då men inte varje kväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen