Nu är vi inne på ungdomsproblematik istället för ställplatser och jag är inte bättre än någon annan så nu får jag "nagga" lite på tråden. Hoppas på överseende annars "ös på"!
Jag hade "mellanlandat" i Södertälje's Hovsjö, med familj, på 80-talet, på väg med jobbet från Sthlm till Malmö, ett fantastiskt fint naturområde med sjö och kanon fin natur & promenader. Scania jobbade på för fullt och det enda problemet i samhället var raggare och "nykomlingar". Vanligt folk märkte inte så mycket av detta då det fanns TV att titta på och man behövde inte gå ut på stan på kvällarna. Det var "media" som informerade på måndagen om sena kvällars "sammandrabbningar" mellan ungdomar.
Idag är vi i en helt annan sits med narkotika och vapen och jag/vi håller oss ännu mer framför TV (bl.a. iHusbil surf) på kvällar. När jag ser ungdomar på spårvagnen med fötterna på säten, all klottet längst bak i vagnen och lägger till det här med att någon kan vara beväpnad, då har jag slutat tillrättavisa fanskapet. Har inte dessa barnen föräldrar som pratar med dom och lär dom vanligt hyfs, älskar inte och respekterar inte dessa föräldrar sina egna barn? Hmmmm... vart är vi på väg?
OK, det här är inget vi kan lösa här på forumet, min tanke är att ge lite stöd till Chippen och önska trådskaparen Guran56 från Rättvik att hitta en bra ställplats. Södertälje är en fin stad med sin "kringla" i centrum och det finns mycket gott att se och uppleva i staden och runt om.
//ranko