• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ställa av i Spanien förbjudet?

Sambal

Medlem
Medlem
Läser i ett nyhetsbrev från Husbil & Husvagn om Gunnar som ställer av sin husbil några dagar med jämna mellanrum när han är i Spanien.
Han fick påhälsning av polisen som sa att det är förbjudet att ställa av husbilen i Spanien.

Detta oavsett var den står, på en parkering, camping eller ställplats. Det innebär att de som har nyare bilar med "straffskatt" inte kan ställa av utan får vackert får betala den skyhöga svenska fordonsskatten.

Transportstyrelsens svar på frågan om det här är riktigt är: vet inte...

Finns att läsa här:

Jag vet inte om man måste vara inloggad på tidningen för att läsa det.
Det kanske inte är tillåtet för mig att publicera klippet här?

Läser i ett nyhetsbrev från Husbil & Husvagn om Gunnar som ställer av sin husbil några dagar med jämna mellanrum när han är i Spanien.
Han fick påhälsning av polisen som sa att det är förbjudet att ställa av husbilen i Spanien.

Detta oavsett var den står, på en parkering, camping eller ställplats. Det innebär att de som har nyare bilar med "straffskatt" inte kan ställa av utan får vackert får betala den skyhöga svenska fordonsskatten.

Transportstyrelsens svar på frågan om det här är riktigt är: vet inte...

Finns att läsa här:

Jag vet inte om man måste vara inloggad på tidningen för att läsa det.
Det kanske inte är tillåtet för mig att publicera klippet här?
Vad blev påföljden?

Senast ändrad:
En avställd husbil är ändå ”avställd”- försäkrad vilket täcker vissa oförutsedda händelser. Den får dock inte köras på gatan…
Ämnet diskuterades ganska ingående i en annan tråd.
De flesta försäkringsbolag accepterar inte att man bor i husbilen när den är avställd t. ex LF, Folksam. Caravan gör det.
Kolla för säkerhets skull.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen