• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Motor & Drivlina Spolarvätska

Bruksanvisningen! Hade jag hittat svaret där så hade jag ju inte behövt skriva frågan på forumet. Men om du hittar svaret på min fråga här https://aftersales.fiat.com/eLumDat...290_DUCATOMCA_603.85.379_SV_03_10.21_L_LG.pdf så har du svarat på min fråga. Skriv nu inte att du inte kunde veta att jag läst bruksanvisningen.
Det var ju bra att du kollat i bruksanvisningen! Och det kunde jag inte veta eftersom det är uppenbart att många inte gör det utan istället slänger ut en fråga. Finns inte en sådan vanlig larm/indikeringsfunktion beskriven där så finns den nog inte i verkligheten heller.
 
Visserligen hör det till avdelningen antaganden men om det inte står något om funktionen i bruksen så finns det med största sannolikhet inte heller som ett tillval. Tillvalsfunktioner brukar ju tas upp i bruksen men med en not om att det är ett "tillval" ,"på vissa modeller" eller på "vissa marknader".
Det är dessutom en så simpel "finess" så det skulle ju se rent av löjligt ut om den skulle listas som en option eller en del av ett tillbehörspaket.
 
Jaha, då blev jag inte klokare i denna tråd. Tycker bara det är konstigt då funktionen har funnits i många år på olika bilmodeller och att mycket annat är övervakat på bilen. Saknar jag en högtalare så tycker man det är viktigt för föraren att det måste han veta.
Högtalare 230929.jpg
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen