• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Spendera vid ställplatsbesök

Lassewalle

Välkänd medlem
Medlem
Läste i en tysk Facebook grupp att på Ställplatsen i den tyska staden Nienhagen finns en brevlåda där man kan lägga sitt kvitto från det lokala restaurangbesök eller shoppingen kan vara intressant för de styrande och näringsidkare att se hur mycket som spenderas i närområdet .
I förlängningen ett kvitto på att husbilsturismen drar in en del kronor till den lokala näringen , kanske utökad service och utbyggnad av fler ställplatser .

Om det gick att lösa med färre än 5-6 klick skulle det kunna vara idé att här kunna välja Forum-Spenderat-Län-Kommun-Ett förvalt beloppsintervall
Då skulle vi kunna samla in bevis för vad vi tillför. Måtte han däruppe stötta oss så att det blir rejäla belopp i stället för att det bevisas motsatsen...

Ännu bättre vore en sida där man i en droplist väljer län-kommun-beloppsintervall - Helst automatiskt grundat på min position..., vill man kan man såklart även ha ett fält för vem som lämnat uppgiften.

Det tar naturligtvis tid att samla ihop ett bra material och det bygger på ärliga registreringar...

Kanske ett samarbete mellan olika husbilsklubbar och kanske HRF?

Tror att den tyska modellen är den som är bäst lämpad. Den ger en bättre och troligen sannare bild av vad och var det spenderas. Sen gäller det att hitta någon som tar på sig uppgiften att sköta uppföljningen av det hela. Nästa fråga är vem tar kostnaden för kvittooperatören, jag är övertygad om att den i förlängningen hamnar där den skall, hos brukarna. Ytterligare en administratör som skall avlönas. Usch vad negativt det blev men jag har blivit luttrad, det finns inget som är gratis.

Nja, om vi har shoppat så vill jag behålla kvittot eftersom det underlättar vid en reklamation.

Mora och Falun fick mest pengar av oss på förra årets semester.
Ullared kostar alltid 1000kr i timmen, funderar på att handla långsammare för att få ner timkostnaden. :ROFLMAO: "Jag hade inte ens åkt till Ullared utan husbil"

Utan oss husbilsåkares långa säsong hade det inkommit ännu mindre med pengar till dom lokala företagarna.
Om husbilsåkarna höll hårt i sina pengar så skulle inte Stegeborg camping/ställplats expandera om och om igen, restaurangen är nog överlycklig över utvecklingen som sker i Stegeborg.

Sätter man sig ner och summera alla kostnader som husbilen drar med sig blir man nog mörkrädd, man lever bara en gång och pengarna får man inte ta med sig ner i graven.

Tror att den tyska modellen är den som är bäst lämpad. Den ger en bättre och troligen sannare bild av vad och var det spenderas. Sen gäller det att hitta någon som tar på sig uppgiften att sköta uppföljningen av det hela. Nästa fråga är vem tar kostnaden för kvittooperatören, jag är övertygad om att den i förlängningen hamnar där den skall, hos brukarna. Ytterligare en administratör som skall avlönas. Usch vad negativt det blev men jag har blivit luttrad, det finns inget som är gratis.
Min poäng var att vi skulle samla argument för att vi verkligen är den goda, extra inkomstkälla som vi påstår oss vara.
Då måste faktan vara i våra händer...

Vi påstår att vi tillför en massa konsumtion, kan vi sedan bevisa det så har vi något att komma med 💪

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen