• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Elförsörjning - 12V Spänningsbortfall.

RolandL

Aktiv medlem
Medlem
När jag vred till tändningsnyckeln hände ingenting. Inte en lampa tändes. Kopplade loss startbatteriet några sekunder och försökte igen. Då var allt normalt. Detta har hänt en gång tidigare. Bilen är en Fiat årsmodell 2015. Vore intressant om någon mer råkat ut för detta, och framför allt vet varför.
Roland

När jag vred till tändningsnyckeln hände ingenting. Inte en lampa tändes. Kopplade loss startbatteriet några sekunder och försökte igen. Då var allt normalt. Detta har hänt en gång tidigare. Bilen är en Fiat årsmodell 2015. Vore intressant om någon mer råkat ut för detta, och framför allt vet varför.
Roland
Dålig kontakt vid anslutningar till batteri, jag skulle börja felsökning där

Har man en sådan här kan den orsaka dålig kontakt. 1731747237900.pngHade det på vår gamla bil. Ytorna var inte jämna så det blev bara kontakt på väldigt små ytor . Efter ett tag blev det korrosion och ibland när man kopplade ihop så hände det inget.

Har man en sådan här kan den orsaka dålig kontakt. Visa bilaga 43151Hade det på vår gamla bil. Ytorna var inte jämna så det blev bara kontakt på väldigt små ytor . Efter ett tag blev det korrosion och ibland när man kopplade ihop så hände det inget.
Ja har varianten med en liten hävarm. Kanske samma fenomen. Lite rengöring av ytorna skall testas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen