En tysk husbilsresenärs otrevliga upplevelse utefter den italienska motorvägen.
Det var en ny variant av skojare, åtminstone för mig.
Tommy
Det var en ny variant av skojare, åtminstone för mig.
Tommy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Tack för intressant inlägg och bilder.Nu känner jag mig ännu tryggare med mina 4 kameror runt hb, allt spelas in på en 500Gb hårddisk när jag har vridit om startnycklen...
Visa bilaga 4165
Hej Janne..Tack för intressant inlägg och bilder.
Kan Du vara snäll och ange vilka kameror Du har installerat och kanske även beskriva hur har Du gjort för att inspelningen startar när Du startar bilen?
Vad tycker Du, går det att bygga systemet så att välja ibland och låta inspelningen fortsätta även om man lämnar bilen t.ex. när man gör kortare uppehåll under resan ?
Hej Peter,Hej Janne..
Jag använder 4st AHD kameror (analog high definition) då jag tycker att de ger bra bild och är ljuskänsliga samt relativt billiga (ca 500:- /st)
Kamerorna bör helst ha en objektvinkel på 170-180° för att få med så mycket som möjligt ute på kanten
Alla mina kameror är trådbunden då jag litar inte på trådlösa.
Jag länkar inte till någon AHD kamera utan ni får själv söka efter era kameror på nätet.... Eller var ni nu vill köpa dem..
Som DVR använder jag denna HISSEU...
Men vilken som helst DVR som går på 12v kan du använda...Hiseeu P2P 8CH 16CH 5MP 4MP DVR IP CCTV Board 1CH RCA Audio Out ONVIF Surveillance Network Video Recorder
Only US$49.50, buy best Hiseeu P2P 8CH 16CH 5MP 4MP DVR IP CCTV Board 1CH RCA Audio Out ONVIF Surveillance Network Video Recorder sale online store at wholesale price.banggood.onelink.me
Sen avgör du själv om du behöver en 4 eller 8ch DVR, man kan köpa en 8ch så kan man koppla fler kameror om det behövs...
Kopplar du sen D+ till ett dragande relä så startar allt som du har kopplat att starta automatiskt...
Jag läste en artikel om bilinbrott.... De skrev bla... att ett bilinbrott sker oftast inom de första 15 min efter att du har lämnat fordonet...
Så vill du ha en fördröjning på avstängning så kopplat du bara in ett tidsfördröjningrelämodul, där du kan ställa in fördröjningen mellan sek-min eller tim. Från 1sek till 999 tim. .... Och som du hittar här...
DC 5V 12V 24V 10A Time Delay Relay Module with Shell 32 Modes LED Digital Timming Trigger Timer Control Switch Pulse Cycle
Only US$6.29, buy best DC 5V 12V 24V 10A Time Delay Relay Module with Shell 32 Modes LED Digital Timming Trigger Timer Control Switch Pulse Cycle sale online store at wholesale price.banggood.onelink.me
När allt är klart så måste du enligt Gdpr lagen har en massa skyltar om din övervakning... Och allt du behöver kan du läsa här...
Integritetsskyddsmyndigheten | IMY
Vi arbetar för att skydda alla dina personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer.www.imy.se
Till vänster i bilden ser du tidsfördröjningrelämodulen som reglerar avstängning..... Min stängs 1tim efter att tängningen är av...
Visa bilaga 4244
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons