• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Skandal, dessa husbilar som skitar ner

56F6AB32-E16C-4008-B91F-571C68937D3E.jpeg
Kommer ut från GeKå’s med shoppingvagnen fylld med 4 gula plastkassar modell jättestora. Går mot bussparkeringen som dagen till ära fyllts med husbilar.

Kommer bara in på parkeringen så ser jag det,….. en rännil, ja som en liten rinnande bäck bakom de parkerade bilarna! Nä, nu djäv…r, skall jag ta honom (oftast en han) på bar gärning och berätta vilken skada och dåligt rykte han åsamkar oss alla husbilsåkare, på grund av hans gråvatten.

Jodå kom fram till bilen och ägaren känner jag sedan gammalt, vi diskuterar ofta och brukar komma överens. Han tyckte självklart att det var pinsamt, men hade en förklaring.

Han kom just från GeKå’s camping och fyllt bilen med färskvatten innan de lämnade campingen och körde upp och parkerade vid varuhuset. Eftersom färskvattnet ingick i priset 290 kr för campingen, hade han så att säga ”toppat” påfyllningen av vattnet enligt devisen, betalt skall ner! Ja, det blev bevisligen överfullt som vi kunde konstatera tillsammans med alla andra på parkeringen.

F337AA27-BD53-4396-BAEC-8EDE5E8EB3BC.jpeg

Alla som kom förbi och sneglade på den lilla bäcken gav jag sedan en fyllig och informativ förklaring till bäcken. Nu har vi lämnat Ullared kvar är bara den lilla bäcken som alla nu hoppar över för att inte få äckligt ”gråvatten” på skorna.

Ja, som du förstår var vår egen bil boven i dramat och samtalet utspelades med mig själv.

Nu står vi på MAX i Ljungby och nu kommer det inte längre ut något vatten från bilen…..

BAE1BFDA-DE03-4E84-9A65-F5031F610716.jpeg
:unsure::cool:

Tommy

Även jag har varit en fuling.

Vi var på ett årsmöte i Nyköping med en annan klubb och stod på en landningsbana. Min fru som gillar att städa och feja hade städat bilen och råkar komma åt tömningsknappen för gråvattnet när hon sopade. Det blev en rännil under 20 bilar före någon var snäll och påtalade problemet.
"Stäng för f. Det luktar skunk"

Då blev man liten.

Hah
Även jag har varit en fuling.

Vi var på ett årsmöte i Nyköping med en annan klubb och stod på en landningsbana. Min fru som gillar att städa och feja hade städat bilen och råkar komma åt tömningsknappen för gråvattnet när hon sopade. Det blev en rännil under 20 bilar före någon var snäll och påtalade problemet.
"Stäng för f. Det luktar skunk"

Då blev man liten.

Haha, ja, städiver kan straffa sig. (vårt gråvatten luktar inget, nada, använder oxyg.)

Visa bilaga 13633
Kommer ut från GeKå’s med shoppingvagnen fylld med 4 gula plastkassar modell jättestora. Går mot bussparkeringen som dagen till ära fyllts med husbilar.

Kommer bara in på parkeringen så ser jag det,….. en rännil, ja som en liten rinnande bäck bakom de parkerade bilarna! Nä, nu djäv…r, skall jag ta honom (oftast en han) på bar gärning och berätta vilken skada och dåligt rykte han åsamkar oss alla husbilsåkare, på grund av hans gråvatten.

Jodå kom fram till bilen och ägaren känner jag sedan gammalt, vi diskuterar ofta och brukar komma överens. Han tyckte självklart att det var pinsamt, men hade en förklaring.

Han kom just från GeKå’s camping och fyllt bilen med färskvatten innan de lämnade campingen och körde upp och parkerade vid varuhuset. Eftersom färskvattnet ingick i priset 290 kr för campingen, hade han så att säga ”toppat” påfyllningen av vattnet enligt devisen, betalt skall ner! Ja, det blev bevisligen överfullt som vi kunde konstatera tillsammans med alla andra på parkeringen.

Visa bilaga 13649

Alla som kom förbi och sneglade på den lilla bäcken gav jag sedan en fyllig och informativ förklaring till bäcken. Nu har vi lämnat Ullared kvar är bara den lilla bäcken som alla nu hoppar över för att inte få äckligt ”gråvatten” på skorna.

Ja, som du förstår var vår egen bil boven i dramat och samtalet utspelades med mig själv.

Nu står vi på MAX i Ljungby och nu kommer det inte längre ut något vatten från bilen…..

Visa bilaga 13650
:unsure::cool:

Tommy
Och felparkerad också…😳

Och felparkerad också…😳
Tyckte det skulle bli en extra knorr på inlägget och historien om jag toppade den med en bild på en parkeringsmodell som är väl omtvistad i våra kretsar.

Det är det enda parkeringssättet vi erbjuds om vi vill äta på MAX i Ljungby. Likadant parkerade var 2 husbilar, ett husvagnsekipage och en pb1 med släpvagn.

Tommy

Tyckte det skulle bli en extra knorr på inlägget och historien om jag toppade den med en bild på en parkeringsmodell som är väl omtvistad i våra kretsar.

Det är det enda parkeringssättet vi erbjuds om vi vill äta på MAX i Ljungby. Likadant parkerade var 2 husbilar, ett husvagnsekipage och en pb1 med släpvagn.

Tommy
Jo, men det försvar ju inte att man inte hittar annan p-plats, man kan ju gå en bit 😂

Intressant det där med flockbeteendet på parkeringsplatser.
Om det är nästan tomt på en stor parkeringsplats sånär som en personbil.
När nästa bil kommer var parkerar den tro.
Bredvid den första bilen. Och så fortsätter det.
Trångt och krångligt, backande och trixande för att stå bredvid de andra bilarna.
Sen har vi raggarrundan, runt runt de andra bilarna för att hitta en plats.
Men en parkeringsplats hittas efter idogt letande.
Sen finns ju alla lackskador av dörrarna, men det är en annan historia.

Att gå en bit varför inte.
Ofta är det inte långt heller.
Bara win win.
Dessutom får man ha bilen i fred, inga lackskador etc.

Färden går vidare från Kapelluddens Camping i Borgholm, till….
8D28BFF7-360A-47A8-87BD-FE05CAFBD912.jpeg
Coops parkering, lätt parkerat när man ställer sig längs. :eek: Svårt att hitta, följ då bara den snitslade banan, som går från campingen till Coop. ;):cool:

Vill du se mera av Öland? Följ då bara snitslingen som finns i körbanan, så hamnar du här….

60D6CD73-8ED2-4B74-BF26-96730D65FC69.jpeg
… på den absolut bästa platsen i Böda hamn. Fri sikt mot Östersjön, tror det är Gotland jag ser när jag kniper ihop ögonen något och kikar mot horisonten. :unsure:

Tommy

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen