• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Semestra i Kroatien

Bertil

Välkänd medlem
Medlem
Vi har lite funderingar på att undersöka lite andra delar av Kroatien än kuststräckan och har kikat på Slavonien. Jag har ju sett att några medlemmar har besökt de östra delarna, bl a Janne Ek, och vill gärna ha tips på sevärdheter, vackra platser, historiska städer mm. Alla förslag är välkomna.503403DB-D936-4843-AD24-C3428DD788E5.jpeg

Som jag har skrivit innan har vi ett litet favoritställe som heter Sibinj, inte långt från staden Senj som man kan ta bussen in till om man vill shoppa .

En annan mysig plats var campingen i Seget, där kan man ta båten in till staden Trogir, för oss en mycket sevärd tripp.

Det finns säkert många andra som kan komma med tips, för oss är Kroatien nummer 1.

Om man vill utforska andra delar än kusten, så Nationalparken Plitvicesjöarna låg på 1-a plats i våran upplevelse-lista från tidigare husbilsresan i Kroatien. Postojna grottan låg på 2-a platsen, men den ligger i Slovenien.

Tackar för alla tips. Jag fick för mig att du Janne varit i det Sibinj som ligger strax öster om Bosniska gränsen men naturligtvis är det ju det Sibinj norr om Senj. Kustvägen med de små byarna är ju underbar.
Som ni nämner så är ju Plitvice något extra, synd bara att det blivit så ”överbefolkat” under senare år.
Min tanke var att resa runt i inlandet sydost om Zagreb ner mot Vukovar och Osijek och om ni har något att rekommendera? Men som du säger Bengtic, det känns ju lite dystert med att resa i dagsläget när det finns vissa ledare som man inte kan lita på och som kan ta till vilka vidrigheter som helst mot befolkningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen