Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Har du en länk till denna info?
Jag ställer mig undrande till vad Transportstyrelsen har med lokala föreskrifter att göra.
Transportstyrelsen har vänligheten att som en service tillhandahålla en sammanställning över samtliga lokala trafikföreskrifter.Har du en länk till denna info?
Jag ställer mig undrande till vad Transportstyrelsen har med lokala föreskrifter att göra.
Senast uppdaterad 20210217. Du tror väl inte att tjänstemännen har tid att uppdatera hemsidorna varje år?Sala kommuns lokala trafikföreskrifter
Jo gruvan är ett AB med busshållplats på gångavstånd, gratis buss i hela kommunen. Hämtar dig gärna med ”lillbilen” om behov finnes.Trevligt att vi även i fortsättningen tillåts parkera vår husbil när vi önskar besöka kommunens stora turistattraktion – silvergruvan.
Tråkigt att vi har ytterst begränsade möjligheter att besöka centralortens övriga turistattraktioner.
Pålle
Ja det har du. 20230711 publicerade transportstyrelsen ett beslut av Sala kommun att lägga till PB2 i lokala trafikföreskriterna. Beslutet togs 20230706 tror jag men det står att finna i länken jag la ut.Det jag hittar är detta:
Gäller inte för Pb2.
- lastbil och buss vars totalvikt överstiger 3,5 ton samt traktor och motorredskap får inte parkeras på allmän plats annat än på för sådant fordon upplåten parkeringsplats.
Har jag missat något?
Tackar för erbjudandet, men vi "gjorde" gruvan i förrgår.Jo gruvan är ett AB med busshållplats på gångavstånd, gratis buss i hela kommunen. Hämtar dig gärna med ”lillbilen” om behov finnes.
När det gäller museigatan så sitter det skylt med bild av en husbil, om det betyder PB2 saknar jag kunskap att bedöma. Om Måns Ols äger marken eller inte tänker jag inte forska i, sök samband med värdshuset. Välkommen till Sala.Beslutet borde innebära att också "Måns-Ols" bland våra husbilsplatser utgår. Möjligen klarar sig "Bronäsgatan", beroende på hur det är skyltat. Museigatan verkar ju också klarar sig. @Ed Martin , stämmer det eller stämmer det inte?
På området finns även ett 20-tal elplatser för husvagnar och husbilar.
Jo rubriken är missvisande. Det kallas ironi, förlåt om jag trampat på ömma fötter, skall inte upprepasKänns inte trådrubriken lite missvisande?!
Kör visserligen bara en 3-tonnare, men oavsett vikten (på HBn!), så tappade jag lusten att åka till Sala!
De hamnar istället på min lista över ställen och orter, som inte vill ha HB-turister.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons