• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Sala välkomnar husbilsturister

Trevligt att vi även i fortsättningen tillåts parkera vår husbil när vi önskar besöka kommunens stora turistattraktion – silvergruvan.

Tråkigt att vi har ytterst begränsade möjligheter att besöka centralortens övriga turistattraktioner.

Pålle
Jo gruvan är ett AB med busshållplats på gångavstånd, gratis buss i hela kommunen. Hämtar dig gärna med ”lillbilen” om behov finnes.

Det jag hittar är detta:
  • lastbil och buss vars totalvikt överstiger 3,5 ton samt traktor och motorredskap får inte parkeras på allmän plats annat än på för sådant fordon upplåten parkeringsplats.
Gäller inte för Pb2.
Har jag missat något?

Det jag hittar är detta:
  • lastbil och buss vars totalvikt överstiger 3,5 ton samt traktor och motorredskap får inte parkeras på allmän plats annat än på för sådant fordon upplåten parkeringsplats.
Gäller inte för Pb2.
Har jag missat något?
Ja det har du. 20230711 publicerade transportstyrelsen ett beslut av Sala kommun att lägga till PB2 i lokala trafikföreskriterna. Beslutet togs 20230706 tror jag men det står att finna i länken jag la ut.

Jo gruvan är ett AB med busshållplats på gångavstånd, gratis buss i hela kommunen. Hämtar dig gärna med ”lillbilen” om behov finnes.
Tackar för erbjudandet, men vi "gjorde" gruvan i förrgår.

Passade då på att köpa den nyutgivna "Från sand till silver" av Niklas Ulfvebrand. Klart intressant läsning!

Hann även med ett besök i "lilla Istanbul"...

Pålle

Då är nog Sala Strandvägen bland våra platser inte aktuell för Pb2 över 3,5t.
Platsen Museivägen är skyltat för husbilar men inte viktbegränsad om detta inte har ändrats.

Beslutet borde innebära att också "Måns-Ols" bland våra husbilsplatser utgår. Möjligen klarar sig "Bronäsgatan", beroende på hur det är skyltat. Museigatan verkar ju också klarar sig. @Ed Martin , stämmer det eller stämmer det inte?

Beslutet borde innebära att också "Måns-Ols" bland våra husbilsplatser utgår. Möjligen klarar sig "Bronäsgatan", beroende på hur det är skyltat. Museigatan verkar ju också klarar sig. @Ed Martin , stämmer det eller stämmer det inte?
När det gäller museigatan så sitter det skylt med bild av en husbil, om det betyder PB2 saknar jag kunskap att bedöma. Om Måns Ols äger marken eller inte tänker jag inte forska i, sök samband med värdshuset. Välkommen till Sala.

🤔Känns inte trådrubriken lite missvisande?!🥴

Kör visserligen bara en 3-tonnare, men oavsett vikten (på HBn!), så tappade jag lusten att åka till Sala!
De hamnar istället på min lista över ställen och orter, som inte vill ha HB-turister.

Jag gynnar hellre näringsidkare i kommuner där man ser HB-turister som en tillgång och inte som ett problem.

Senast redigerad av en moderator:
🤔Känns inte trådrubriken lite missvisande?!🥴

Kör visserligen bara en 3-tonnare, men oavsett vikten (på HBn!), så tappade jag lusten att åka till Sala!
De hamnar istället på min lista över ställen och orter, som inte vill ha HB-turister.
Jo rubriken är missvisande. Det kallas ironi, förlåt om jag trampat på ömma fötter, skall inte upprepas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen