Husbil & Husvagn har sammanställt hur mycket olika husbilar drar i "vardagen".
Hur mycket bränsle vill er husbil ha?
Klicka på denna länk, för att komma till Husbil & Husvagns artikel.
(Bilden kommer från artikeln)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Tja.. de som kört tycks hållit hög hastighet och rent allmänt ha en Tung gasfot.Visa bilaga 42830
Husbil & Husvagn har sammanställt hur mycket olika husbilar drar i "vardagen".
Hur mycket bränsle vill er husbil ha?
Klicka på denna länk, för att komma till Husbil & Husvagns test.
(Bilden kommer från artikeln)
Jag har bytt från FIAT till Mercedes,samma bil i stort sett, förbrukningen minskade med 0.5 dl/mil, då är inte bilen inkörd än.Vi får väl hoppas på att det är samma blyfot som kört, med samma körväg och körmönster.
Då kan man i alla fall få en inriktning på skillnaden.
Att Mercedes dricker mer än Fiat, var de tydliga med på Husbilsskolans semianrium (på Elmia-mässan för några år sedan).
Ingen aning om det stämmer, men artikeln tyder på det.
Det är toppen, om det håller i sig.Jag har bytt från FIAT till Mercedes,samma bil i stort sett, förbrukningen minskade med 0.5 dl/mil, då är inte bilen inkörd än.
Hej! Ungefär samma här. Nu har ju bilen några år på nacken så skulle tro att en ny bil drar lite mindre.I tävlingen "den som kör billigast" ligger jag inte i toppen. Tycker inte att jag har så tung blyfot men min HB drar ca 1,3-1,5 lite/mil beroende på hastighet. Jag följer hastighetsbegränsningarna och märker en tydlig skillnad på 80 och 100 vägar. 3 liters Merca med 5,3 tons totalvikt.
Jag har också märkt att det gick snålare i Norge. Med svensk diesel i tanken. Hastighetsgränserna har säkert sin påverkan.Tja.. de som kört tycks hållit hög hastighet och rent allmänt ha en Tung gasfot.
Gasar man för mycket kostar det.
Nu hittade jag ingen plåtis i testet, men 0.84 är med nuvarande inblandning av div. tillsatser är det vi ligger på denna säsong.
Har mätt flera gånger genom att tagit körsträckan via GPS och tankat fullt ända upp så mycket det gått i tanken.
Kört över 400 mil i Norge och blev mest förvånad att den gick så snålt på Norsk diesel med tanke på att backar och
fjäll vägar dominerade.
Antagligen så har deras medelhastighetsfartkameror en viss påverkan också på förbrukningen, oavsett norsk, tysk eller svensk dieselJag har också märkt att det gick snålare i Norge. Med svensk diesel i tanken. Hastighetsgränserna har säkert sin påverkan.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons