• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Reflexskylt bak på cykelstället

Hasseg

Välkänd medlem
Medlem
Har letat lite ser att det är lite olika modeller i olika länder men så hittade en som är markerad EU
Men duger den för 89:- inom EU
Bygga hemma
mvh Hasse
Jag ser nu att den inte gäller i Spanien 😞

I Sverige, i Tyskland och kanske i andra länder, gäller det att när lasten sticker ut bakom bilen med mer än 1 meter ska den märkas ut. I Sverige finns inget närmare bestämt hur märkningen ska se ut och en vimpel kan räcka. I Spanien gäller, vad jag förstår, en speciell skylt som ska användas om lasten sticker ut även mindre än 1 meter. Samma sak torde gälla i Italien, fast där ska det vara en annan skylt. Precis som det står angivet i länken.

I Sverige gäller dessutom att om lasten sticker ut mer än en meter, och därför måste märkas ut, så ska lasten vid mörker förses med en lykta som visar rött ljus bakåt. Hur det är med lastlyktor i andra länder vet jag inte. MSverige har en sammanställning om aktuella trafikregler i olika länder, men medlemskap fordras för att ta del av dessa. Om sammanställningen redogör för regler om märkning av utskjutande last vet jag inte. För att vara helt säker måste man kanske kontakta ambassaderna i de länder man ämnar besöka.

Denna kanske?​

smartpeas 2 i 1 varningsskylt Italien och Spanien – för cykelhållare, husbil

• ✅ 2-i-1: Varningsskylt för Spanien och Italien med praktisk vändfunktion. Den reflekterande rödvita beläggningen appliceras på varje sida. Funktionella användningsmöjligheter.
  • ✅ Krav: Den röda vita varningsskylten uppfyller alla vägtrafikföreskrifter i Italien och Spanien. Perfekt för cykelhållare, bagagehållare, husvagn och husbil.

Denna kanske?​

smartpeas 2 i 1 varningsskylt Italien och Spanien – för cykelhållare, husbil

• ✅ 2-i-1: Varningsskylt för Spanien och Italien med praktisk vändfunktion. Den reflekterande rödvita beläggningen appliceras på varje sida. Funktionella användningsmöjligheter.
  • ✅ Krav: Den röda vita varningsskylten uppfyller alla vägtrafikföreskrifter i Italien och Spanien. Perfekt för cykelhållare, bagagehållare, husvagn och husbil.
Bra med en vändbar skylt
Mvh Hasse

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen